۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی خبر داد؛

مرمت ۶ سرای بازار تاریخی اراک آغاز شد

بازدید:۶۴۷
صد آنلاین | مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: مرمت ۶ سرای بازار تاریخی اراک با هدف حفظ این اثر تاریخی ارزشمند آغاز شد.
کد خبر : ۳۱۳۰۶

به گزارش صد آنلاین ، مصطفی مرزبان از آغاز مرمت ۶ سرای بازار تاریخی اراک با هدف حفظ این اثر تاریخی ارزشمند خبر داد و گفت: این سراها شامل سرای اکبریان، صندوق‌سازها، کاشانی، کتاب‌فروش‌ها، فدایی و چهارسوق است.

 

 

 

 


وی بیان کرد: بازار تاریخی اراک همواره در سال‌های گذشته با هدف استحکام بخشی این اثر ارزشمند تاریخی به عنوان بخشی از هویت کالبدی این شهر مورد مرمت قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی هزینه مرمت این سراها را حدود ۹۰ میلیارد ریال ارزیابی کرد و گفت: این اعتبار از محل منابع مالی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی و شهرداری اراک تأمین شده است.

مرزبان افزود: علاوه بر این، به صورت همزمان مرمت‌های اضطراری، رفع خطر و انجام مرمت‌های اساسی در بخش‌های عمومی به ویژه راسته‌های اصلی بازار در دستور کار قرار دارد و کف‌سازی و محوطه‌سازی گذرها و سراها با مشارکت شهرداری بافت تاریخی در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای مرمت بازار تاریخی اراک در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟