داستان کامبیز مهدیزاده داماد حسن روحانی رئیسجمهور سابق برای دریافت گواهینامه خلبانی در نوع خود کمنظیر است که در ادامه خلاصهای از این داستان را میخوانیم.
مهدیزاده که ظاهراً در حوزه زمینشناسی تحصیلات دانشگاهی دارد، در دورهای دانشجوی خلبانی مرکز آموزشهای هوانوردی هما بوده است و از سوی آن مرکز برای آزمون خلبانی (A) CPL به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شد. وی در مورخه 21 اسفندماه سال 1396 برای اولین بار در این آزمون شرکت میکند ولی با نمره 62 مردود میشود.
در ادامه داماد رئیس جمهور سابق، مجدداً 10 اردیبهشت ماه سال 97 یعنی کمتر از 2 ماه بعد برای شرکت در آزمون معرفی میشود که این بار هم با نمره 64، یعنی 2 نمره بیشتر از آزمون اول مردود شده است.
جالب اینکه نامبرده کمتر از یک ماه بعد از مردودی دوم، یعنی 7 خردادماه 97 برای بار سوم از سوی مرکز آموزشهای هوانوردی هما برای آزمون (A) CPL به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی میگردد که این بار هم با نمره 65 مردود میشود.
اما در اقدامی عجیب از سوی دفتر گواهینامهها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری درخواستی برای شرکت نرمافزاری برگزارکننده آزمون ارسال میشود تا برای آزمون 7 خرداد سال 1397 نمره منفی حذف شود و تعداد سؤالات از 100 به 99 کاهش یابد.
با این ترفند عجیب و غریب، نمره داماد رئیسجمهور سابق در آزمون سوم به 70 افزایش مییابد و قبولی وی در این آزمون اعلام میشود.
داستان دستکاری آزمون خلبانی داماد رئیس جمهور سابق به همین جا ختم نمیشود و در ادامه شرکت «تیدا» بهعنوان یک مرکز آموزش تایپ خلبانی بدون در نظر گرفتن مقررات وقت سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر لحاظ پیشنیاز Frozen ATPL برای شرکت در آزمون تایپ هواپیما، وی را جهت آزمون ایرباس A320 معرفی میکند.
این آزمون 14 تیرماه سال 1400 برگزار شد و داماد رئیسجمهور سابق در ادامه مردودیهای سابق، در این آزمون هم با نمره 54 مردود شد، ولی مجدداً 5 اردیبهشت ماه سال 1401 مهدیزاده در آزمون ATPL شرکت میکند و این بار با نمره 70 قبول میشود، اما با این حال اقدامی برای درج این نمره در گواهینامه صورت نمیگیرد.
با همه این تفاصیل و آزمونهای متعدد مردودی که برگزار شده و در نهایت با ترفندهای مختلف نمره قبولی برای وی ثبت شده است، داماد رئیسجمهوری سابق در زمان حاضر دارای گواهینامه CPL/IR منقضی با تاریخ اعتبار 1400/05/09 است یعنی با ارفاقهای صورتگرفته هم وی هماکنون مجوز خلبانی ندارد.
پیگیری از یکی از خلبانان خبره حاکی است، یک خلبان برای دریافت مجوز ATPL باید 2500 ساعت پرواز انجام دهد که در ایران در خوشبینانهترین حالت هر خلبان میتواند در سال 1000 ساعت پروازی داشته باشند، بهعبارت دیگر حداقل 2.5 سال زمان لازم است تا این مجوز برای خلبانان صادر شود.
از سوی دیگر گواهینامه CPL/IR داماد رئیسجمهور سابق منقضی شده است، با این تفاصیل فرد مورد نظر توسط معلم خلبان سازمان هواپیمایی کشوری (TRE) ممیزی نشده است و صلاحیت خلبانی را ندارد، بنابراین لازم است نهادهای نظارتی هم درباره نحوه قبولی فرد یادشده در آزمونهای مختلف خلبانی و هم احتمال اقدام به خلبانی توسط وی که ممکن است خطرات جبرانناپذیری برای مسافران عزیز کشورمان داشته باشند، ورود کنند و بررسیهای لازم را انجام دهند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/21111a