۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
بازدید:۳۱۳
صد آنلاین | رئیس پلیس فتا استان کرمان از افرادی که به‌مناسبت اربعین قصد سفر به عتبات عالیات را دارند خواست مراقب سرقت اطلاعات بانکی و شخصی خود باشند.
کد خبر : ۳۱۰۳۱

به گزارش صد آنلاین ، سرهنگ محمدرضا رضایی در تشریح این خبر اظهار داشت:  مجرمان سایبری با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی سایت‌های جعلی با موضوع ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) با هزینه پایین قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند و شهروندان باید مراقب لینک‌های جعلی ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین حسینی باشند.

 

 

 


وی بیان کرد: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام مورد نیاز پیاده‌روی اربعین با کمترین قیمت یا سفر ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و در نهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.

سرهنگ رضایی افزود: به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزای اربعین با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه نکرده و اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند.

 رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان مدارک هویتی و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحویل ندهند، گفت: جهت تهیه بلیط، به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند، مراجعه و از توجه به شایعات بی‌اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌شوند، اجتناب کنند.

 

 

 

4461/س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها