۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
بازدید:۱۲۱۸
صد آنلاین | بازرگان کجاست ؟
کد خبر : ۳۰۷۲۰

به گزارش صد آنلاین ، بازرگان  یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان ماکو جا خوش کرده است و یک گذرگاه مرزی بسیار مهم به شمار می‌آید. این شهر از توابع شهرستان ماکو است. بازرگان در بخش شمالی ماکو و در دامنه کوه آرارات قرار دارد. به‌دلیل مجاورت بازرگان با مرز ترکیه و نخجوان، آن را دروازه اروپا می‌دانند. بازرگان شمالی‌ترین نقطه آذربایجان غربی محسوب می‌شود و در گوشه شمال غربی ایران قرار دارد.بازرگان به شهری معروف هست که دروازه ی برای رسیدن به اروپا به شمار میرود.

 

 

 


نکته جالب اینجاست که بازرگان از توابع شهرستان ماکو است و به همین خاطر در گذشته شهرداری ماکو بر مدیریت این شهر نظارت داشت؛ اما اهمیت بیش‌ از اندازه بازرگان باعث شد تا در سال 1378، این شهر شهرداری مستقل پیدا کند تا یک شهردار  بتواند با درایت و تمرکز بیشتر، پروژه‌های عمرانی این شهر را مدیریت کند.

عکس طبیعت بازرگان

درباره تاریخ و تمدن شهر بازرگان اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما باید بدانید برخی از آثار باستانی کشف‌شده در این شهر، به دوران اورارتویی تعلق دارند. این یعنی حدود ۷ تا ۸  قرن پیش از میلاد مسیح نیز تمدنی بزرگ در این منطقه زندگی می‌کردند. اثر تاریخی بعدی که در این شهر کشف شد، به دوران صفویه تعلق دارد. این یعنی به احتمال فراوان در دوره‌ای از تاریخ این شهر خالی از سکنه مانده است. تاریخی که بخواهیم به آن استناد کنیم، به دوران قاجار باز می‌گردد. بسیاری از جهان‌گردها در سفرنامه خود به این شهر اشاره کرده‌اند. همچنین در این شهر می‌توانیم شاهد آثار تاریخی و ابنیه مختلف متعلق به این دوره تاریخی باشیم.

 

قره کلیسا ماکو یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی بازرگان است. این کلیسا اولین کلیسای جهان مسیحیت است که در آذربایجان غربی و 20کیلومتری چالدران قرار دارد. قره کلیسا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و دارای شهرتی فراگیر در سطح جهانی است. بر اساس اسناد تاریخی، قره کلیسا روی مزار تاتائوس، یکی از حواریون حضرت عیسی بنا شده است. قدمت ساخت این کلیسا هم‌زمان با شهادت تاتائوس است. این کلیسا در میان مراتع سرسبز و تماشایی کوه آرارات قرار دارد.  مسیر دسترسی به این کلیسا از میان مناظر زیبای طبیعی عبور می‌کند. شاید چشمتان به تماشای مساجد تاریخی مختلف عادت کرده باشد؛ اما منظره این کلیسا یک جاذبه جدید و منحصر‌به‌فرد برای شما خواهد بود.

عکس قره کلیسا بازرگان

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها