آخرین اخبار
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
بازدید:۱۸۲۹
فرماندار شهرستان کیار گفت: ۲۴۳ میلی‌متر بارش برف و باران در روزهای اخیر 167 میلیارد تومان به حوزه‌های مختلف در این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر : ۲۸۶۵

سید شجاع زیلابی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر کشور گفت: در بارش‌های اخیر در شهرستان اردل شاهد بارش ۲۴۳ میلی‌متر برف و باران بودیم که با کمک راهداران جاده‌ای بسته نشد اما خسارت‌هایی به بارآمد.

فرماندار شهرستان کیار با بیان اینکه رانش کوه در ۶ کیلومتر سبب خسارت ۲۰ میلیارد تومانی به مسیرها و آسفالت‌‌ها شد، افزود: این بارش‌ها ۸۳ میلیارد تومان به جهاد کشاورزی و باغات، ۲۸ میلیارد تومان به مسکن و خانه‌های شهری و روستایی، ۲۰ میلیارد تومان به منابع طبیعی، ۵ میلیارد تومان به مدارس، ۳ میلیارد تومان به سازه‌های آب، ۷ میلیارد تومان به حوزه صنعت و معدن و یک میلیارد تومان به ساختمان فرمانداری خسارت وارد کرده است.

وی در پایان گفت: منطقه مشایخ یک منطقه رانشی و در کنار رودخانه‌ است که به یک راهدارخانه نیاز دارد، همچنین ساختمان هلال احمر این شهرستان نیز استیجاری است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر در حوزه‌های مسکن، کشاورزی و جاده‌ای

یعقوب شکوهی نیز در ادامه این جلسه گفت: شهرستان اردل شهرستان وسیعی است و تمام جاده‌های آن کوهستانی و صعب‌العبور هستند و بیشتر روستاها نیز در مناطق کوهستانی آن واقع هستند.

فرماندار شهرستان اردل با بیان اینکه طی بارش‌های اخیر در دیناران شاهد بارش ۲ متر برف بودیم، افزود: لازم است طرح مطالعاتی جاده جایگزین تنگ «درکش ورکش» و جاده جایگزین دیناران به پُل‌ملک در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تهیه ست کامل راهداری و تجهیزات برای این شهرستان نیاز مبرم به حساب می‌آید.

شکوهی در پایان گفت: بارش‌های اخیر در حوزه‌های مسکن، کشاورزی و جاده‌ای ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده و بخش زیادی از شیلات نیز خسارت دیده‌اند که جبران این موارد نیاز به اعتبارات بیشتری دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها