آخرین اخبار
۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
بازدید:۲۶۵
دادستان ویژه آمریکا چند اتهام جدید علیه دونالد ترامپ در پرونده نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه این کشور در عمارت شخصی خود طرح کرد.
کد خبر : ۲۸۰۵۶

دادستان‌های آمریکا در این کیفرخواست به‌روزرسانی شده در پرونده نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه آمریکا توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور، اظهار داشتند که پس از آنکه وزارت دادگستری آمریکا خواستار دریافت تصاویر دوربین‌های مداربسته عمارت مارالاگوی ترامپ شد، والت ناتا، دستیار ترامپ و کارلوس دی اولیویرا، مستخدم عمارت مارالاگوی تلاش کردند تا این تصاویر را حذف کنند. بر اساس متن این کیفرخواست جدید، اولیویرا به مسئول فناوری اطلاعات این عمارت گفت که «رئیس می‌خواهد سرورها پاک شوند.»

 


 

ترامپ که پیش‌ از این هم ۳۷ پرونده جنایی در جریان داشت، با یک اتهام جدید مبنی بر نگهداری عامدانه اسناد دفاعی ایالات متحده و همچنین دو اتهام مبنی بر ممانعت از اجرای عدالت و تحقیقات قضایی مواجه شده است.

 

 

در این کیفرخواست آمده است که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به نگهداری غیرقانونی اسنادی درباره فعالیت‌های نظامی آمریکا در یک کشور خارجی متهم شده و سی‌ان‌ان مدعی است که این کشور ایران است. بر اساس این کیفرخواست، دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۱ در مصاحبه‌ای ضبط‌شده با یک بیوگرافی‌نویس، به این سند اشاره کرده است.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها