آخرین اخبار
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
بازدید:۳۴۸
صد آنلاین | رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با اشاره به تلاش پلیس برای وارد کردن ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان در کشور گفت: در سال 1401 و چهار ماهه 1402 پلیس توانسته است به بیش از 29 هزار میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد کند.
کد خبر : ۲۷۲۱۸

به گزارش صد آنلاین ، سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا در نشست خبری با رسانه‌ها که امروز در محل این ستاد برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین چالش‌های اجتماعی، امنیتی دنیا مسئله اعتیاد و قاچاق مواد مخدر است که مشکلات بسیاری را برای مردم دنیا به وجود آورده است به طوری که براساس آمارهای جهانی در سال 2022، 284 میلیون نفر از مردم دنیا در سنین بین 15 تا 64 سالگی به اعتیاد مبتلا هستند.

 

 

 


وی گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته شاهد 26 درصد رشد بوده است.

کاکاوند ادامه داد: تولید مواد مخدر در افغانسان به 6 هزار و 200 تن رسیده که این کشور بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان به شمار می‌آید.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا با اشاره به نگرانی‌های موجود در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال‌های اخیر در افغانستان تولید شیشه بسیار روند رو به رشدی داشته است، به طوری که ما شاهد این هستیم که به لحاظ همسایگی با کشور افغانستان ورود مواد مخدر به ایران بین 35 تا 40 درصد رسیده است.

کاکاوند اضافه کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه اما پلیس ایران تلاش کرده تا از نظر مادی و معنوی بتواند با بنیان‌های م الی قاچاقچیان و موادر مخدر مبارزه کند.

وی ادامه داد: به طوری که در این سالها 4 هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر و 12 هزار جانباز تقدیم کرده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا تأکید کرد: در چهار ماهه اول امسال حدود 207 تن از انواع مواد مخدر از سوی پلیس کشف و ضبط شده است و شاهد افزایش 2 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم. همچنین در حوزه مواد مخدر تریاک نیز 156 تن ماده مخدر کشف و ضبط شده و 60 نفر از عناصر اصلی نیز دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شده‌اند. در همین راستا نیز 520 باند قاچاق مواد مخدر شناسایی شده و 19 درصد افزایش دستگیری‌ها و انهدام را شاهد بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: یکی از راهبردها و سیاست‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر است و دو سیاست مبارزه و مقابله با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر را ما دنبال می‌کنیم.

کاکاوند ادامه داد: از نیمه دوم اسفندماه بر حسب تدابیر سردار رادان ما قرارگاه مشترک مبارزه با مواد مخدر را تشکیل دادیم که هدف از این قرارگاه هماهنگی و تعامل با دستگاه‌ها برای ایجاد ظرفیت نگهداری معتادان و رصد عملکرد انتظامی استان‌ها بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دیگر طرح افزایش دستگیری معتادان متجاهر بود که امسال ما 85 درصد شاهد دستگیری معتادان متجاهر در کشور بوده‌ایم. 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا همچنین با اشاره به افزایش میزان دستگیری خرده‌فروشان نیز گفت: در این باره نیز ما شاهد افزایش 25 درصدی دستگیری خرده‌فروشان بوده‌ایم. 

وی گفت: در سال 1402 پلیس با 264 عنصر اصلی قاچاق مواد مخدر مبارزه کرده و توانسته این عاملین را شناسایی کند. 

کاکاوند همچنین با اشاره به بحث صیانت از حقوق زائرین حج تمتع و عتبات گفت: در نیمه اول سال 1402 به واسطه رعایت زائرین و اقدامات آموزشی و کنترل پلیس و دستگاه‌ها ما هیچ مشکلی نداشته‌ایم و شاهد دستگیری هیچ زائری در کشور عربستان نبوده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا گفت: یکی از اقدامات مهم پلیس ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان بوده که در این رابطه در طول 1401 و 1402 توانسته‌ایم به بیش از 29 هزار میلیارد تومان از بنیان‌های مالی قاچاقچیان ضربه وارد کنیم.

4461/س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها