آخرین اخبار
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
بازدید:۱۰۵۸
صد آنلاین | رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر گفت: در اواخر تیرماه، کاهش فروش طلا قابل پیش‌بینی بود چرا که با فرارسیدن محرم همواره ما با موج شدید کاهش خرید و حتی فروش روبرو می‌شویم.
کد خبر : ۲۶۸۹۹

به گزارش صد آنلاین ، محمد کشتی‌آرای  که فعالان بازار اعلام کرده‌اند فروش طلای خانگی در چند روز گذشته کاهش داشته است، آیا این اتفاق در بازار محسوس است یا خیر؟ گفت: طلا یکی از نقدشونده‌ترین دارایی‌ها در بازار ایران است. نقدشوندگی این بازار به حدی بالاست که بسیاری از خانواده‌ها این کالا را برای پس‌انداز ضروری خود انتخاب می‌کنند و در حقیقت زیورآلاتی که می‌خرند در حکم سپرده بانکی یا پس‌انداز برایشان دارد.

 

 

 

 


او ادامه داد: غالبا در فصل نقل و انتقال مسکن، یعنی در تابستان ما با افزایش مراجعه مردم برای فروش طلا و جواهر روبرو هستیم. این افراد یا مستاجر هستند یا قصد خرید خانه بهتر دارند و در نتیجه برای آنکه نقدینگی لازمشان را تامین کنند، نسبت به فروش طلا اقدام می‌کنند.

وی این روند را در بازار ایران بسیار طبیعی توصیف کرد و گفت: در حقیقت همان‌طور که گفتم طلا جایگاه پس‌اندازی برای خانوار دارد، تورم سبب شده نگهداری پول در ایران صرفه و صلاح اقتصادی نداشته باشد و در نتیجه فرد ترجیح می‌دهد پس‌انداز خود را به شکل طلا یا کالایی که از گزند تورم مصون است، نگهداری کند.

او گفت: این تابستان اما درست در اواخر تیرماه، کاهش فروش طلا قابل پیش‌بینی بود چرا که با فرارسیدن محرم همواره ما با موج شدید کاهش خرید و حتی فروش روبرو می‌شویم. این وضعیت خصوصا در دهه اول محرم به چشم می‌خورد.

4461/س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها