۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
بازدید:۱۲۱۵
صد آنلاین | رئیس دادگستری شهرستان دشت آزادگان گفت: صلح و سازش میان ۲ طایفه در این شهرستان پس از ۶۰ سال اختلاف برقرار شد.
کد خبر : ۲۶۳۹۹

به گزارش صد آنلاین ،  سیدکامل بنی حیال رئیس دادگستری شهرستان دشت آزادگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صلح و سازش میان ۲ طایفه در این شهرستان پس از ۶۰ سال اختلاف برقرار شد.

 

 

 

 


وی این پرونده اختلاف طایفه‌ای بیان کرد: یک درگیری منجر به فوت فردی در دشت‌آزادگان و ظن اعضای طایفه به یکی از اعضای طایفه دیگر باعث اختلافاتی بین ۲ طایفه و تشکیل پرونده در این مرجع قضایی شد.

رئیس دادگستری شهرستان دشت آزادگان گفت: با وجود انجام تحقیقات و رسیدگی‌های صورت گرفته، هویت متهم شناسایی نشد، اما اختلافات همچنان ادامه داشت تا اینکه طرفین پس از برگزاری نشست‌های صلحی متعدد، سرانجام با یکدیگر سازش کردند.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر تلاش مراجع قضایی برای ایجاد صلح و سازش و همچنین تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن، این مرجع در طول چند سال گذشته نهایت تلاش خود را برای دستگیری مرتکب و همچنین کسب رضایت اولیای دم به‌عمل آورده است.

بنی حیال خاطرنشان کرد: روزهای اخیر با پیگیری مستمر و دعوت از اولیای دم مقتول در محل دادگستری و برگزاری جلسات صلح و سازش، زمینه انجام صلح و سازش بین طرفین فراهم شد.

رئیس دادگستری شهرستان دشت آزادگان تصریح کرد: با تلاش مستمر مرجع، بزرگان عشایر، شیوخ و سادات و همچنین اعضای شورای حل اختلاف، در نهایت اولیای دم با عمل به سنت حسنه عفو، گذشت کردند و پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

 

 

 

 

1111/س

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟