آخرین اخبار
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
بازدید:۷۱۵
صد آنلاین | فرآیند دیجیتالی شدن چین بر رشد اقتصاد جهانی تاثیرگذار خواهد بود. در سال‌های اخیر، اقتصاد چین پیشرفت قابل توجهی در این بخش داشته است.
کد خبر : ۲۶۱۰۸

به گزارش صد آنلاین ، نوید حداد- کارشناسان و کارآفرینان معتقدند که در میان چالش‌های جهانی محیط‌زیستی، چین می تواند رشد جهانی را هدایت کند. رهبری اقتصاد چین با در نظر گرفتن فاکتورهایی نظیر اینترنت اشیاء و اقتصاد در سال‌های اخیر موجب شده تا این کشور پیشرفت قابل توجهی در بخش اقتصاد دیجیتالی داشته باشد.

 

 

 

 


 
 

«He Xuming» در نشست اخیر 500 فناوری برتر موسوم به «World IoT Top 500 Summit» که در پکن برگزار شد تاکید کرد که هم‌اکنون نزدیک به سه میلیون ایستگاه اینترنت 5 گیگابایت در چین موجود است که زیرساخت لازم برای توسعه اینترنت اشیاء را فراهم می‌آورد. همچنین اقتصاد دیجیتالی در حال ظهور اژدهای آسیایی را مسبب رشد 30 درصدی در تولید ناخالص داخلی این کشور دانست.

همچنین «He Qiang»، معاون هیات مدیره کمیته اجرایی کنوانسیون جهانی اینترنت اشیاء گفت: به نظر می‌رسد که اقتصاد جهان در حال گذار از اقتصاد صنعتی به اقتصاد دیجیتال است، که دومی نیمی از تولید ناخالص بین‌المللی را شامل شده و  سالانه در حدود 20 درصد رشد می‌کند. او همچنین پیش‌بینی می‌کند که نرخ رشد ناخالص در سال 2023 بیش از 25 درصد برسد. او افزود: صنایع هوشمند و مجهز به اینترنت اشیاء ظرفیت فراوانی برای رشد دارند، در این مسیر بر تعداد صنایع، پلتفرم‌ها و سیستم‌های  هوشمند این‌چنینی افزوده شده که هر کدام طیف گسترده‌ای از بخش‌های مختلف را در بستر زندگی هوشمند پوشش می‌دهند.

 
 

بر اساس اطلاعات منتشر شده از آکادمی تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات چین، حجم اقتصاد دیجیتالی چین در سال 2021 برابر با 45.5 تریلون یوآن (6.3 تریلون دلار) بوده که در دنیا رتبه دوم را داشته و 39.8 درصد از رشد ناخالص داخلی این کشور را شامل شده است.

اوایل سال جاری میلادی، راهنمای چین دیجیتالی تهیه شد که در عصر دیجیتال به عنوان موتور محرک رشد دیجیتالی‌شدن کشور عمل کرده و از توسعه مزیت‌های رقابتی جدید حمایت می‌کند.

 

 

 

آینده اقتصاد دیجیتال در دست چین

مطابق با برنامه‌ریزی‌ها، چین تا سال 2035 در زمینه توسعه دیجیتالی در سطح جهانی پیشگام خواهد شد، به طوریکه رشد دیجیتالی شدن این کشور در جنبه‌های مهم اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماع و اکولوژی پایدارتر و هماهنگ‌تر خواهد شد.

Huang Ying، معاون شرکت هوآوی چین به روزنامه China Daily گفت: این کشور در ارتباط با دیجیتالی شدن صنعتی در جهان رتبه نخست را دارد. او همچنین افزود: تکنولوژی‌های دیجیتالی مانند اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی ارتباط بین زنجیره‌های صنعتی و شرکت‌ها را افزایش می‌دهندو کمک شایانی به کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و کارایی سیستم‌ها خواهند کرد. از طرفی دیگر او اشاره کرد که کمپانی هوآوی چین به طور مستمر بر توسعه هوشمند و دیجیتالی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و تجربیات و راه‌حل‌هایش را برای دگرگونی دیجیتالی با دیگر شرکت‌ها به اشتراک خواهد گذاشت.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها