آخرین اخبار
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
بازدید:۵۸۶
صد آنلاین | فرماندار شهرستان شبستر بر شفاف سازی در پرداخت تسهیلات اشتغال تاکید کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغال از سمت دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل شفاف سازی شود.
کد خبر : ۲۵۸۱۷

به گزارش صد آنلاین ، محمد مطهری صبح سه شنبه در نشست گروه کاری بازار کار شبستر با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم بدهیم تا حوزه اشتغال شهرستان فراگیر شود خاطر نشان کرد: جذب تسهیلات برای تثبیت اشتغال و ایجاد شغل جدید بسیار ضروری است و شهرستان شبستر پیشینه خوب در جذب اعتبارات اشتغالزایی داشته است به طوری که در سنوات گذشته با جذب بالا موفقیت‌های لازم را کسب کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


وی موفقیت در جذب تسهیلات را مرهون تلاش مسئولان اجرایی و تخصصی کارگروه دانست و اظهار داشت: مدیران اجرایی ضمن اشرافیت کامل به شیوه نامه مربوطه و اطلاع رسانی سامانه‌های مربوطه در توجیه کامل متقاضیان تسهیلات در بخش‌های مختلف تلاش نمایند.

رئیس گروه کاری بازار کار شبستر گفت: ثبت نام، رصد و پیگیری لازم پرداخت تسهیلات و معرفی طرح از طریق سامانه مربوطه انجام می‌شود و مبنا برای همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها سامانه‌های مربوطه و رصد است و به منظور تحلیل محتوای این سامانه‌ها و آسیب شناسی طرح‌های ثبت نام شده به صورت مرتب نشست‌های لازم تشکیل شود. لذا ناظرین بر اجرای طرح با حساسیت بیشتری کار را دنبال کنند تا از انحراف در تسهیلات جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر تداوم این نوع تسهیلات به بخش‌های مختلف مشاغل خانگی خواستار همراهی و تعامل بیشتر مدیران بانک‌ها در موفقیت و به ثمر رساندن این هدف بزرگ و مؤثر شد و اظهار داشت: مشاغل خانگی می‌تواند تأثیری مهمی در فقرزدایی و پایین آوردن نرخ بیکاری داشته باشند به طوری که در راه اندازی مشاغل خانگی سرمایه مالی چندانی نیاز نیست اما همین سرمایه اندک می‌تواند در نرخ بیکاری‌های شهرستان تأثیرات بزرگی بگذارد.

وی پیگیری مصوبات گروه کاری در شهرستان را یکی از اهداف این کارگروه عنوان کرد و خاطر نشان نمود: در این راستا بررسی و راستی آزمایی بیشتری نیاز است لذا بررسی آمار اشتغال ایجاد شده دستگاه‌های مختلف در شهرستان و مقایسه با درصد تعهد آن دستگاه، رفع موانع و مشکلات موجود جهت تحقق میزان تعهد پرداخت تسهیلات و روان سازی آن از مهمترین مواردی است که دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت خود قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سهم شهرستان شبستر از اعتبارات مشاغل خانگی ۵۵ میلیارد ریال است

در این جلسه ابراهیم ایمانالی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر سهم شهرستان شبستر از اعتبارات سهم سال جاری مشاغل خانگی را ۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه مربوطه در ۳۷۲ رشته شغلی از تسهیلات مقرر بهره مند گردند

وی با تاکید بر تسریع اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی خواستار همراهی و تعامل بیشتر مسئولان و مدیران بانک‌ها در موفقیت و به نتیجه رساندن امر اشتغال شد.

در این جلسه که با محوریت جذب تسهیلات اشتغال برگزار شد، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۶۱ نفر اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرای در سامانه رصد ثبت شده است تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های متولی اشتغال و بانک‌های عامل در امر اشتغالزایی و جذب تسهیلات حوزه اشتغال نهایت همکاری و مساعدت به عمل آورند و دستگاه‌های اجرای با ثبت به موقع ایجاد اشتغال در سامانه رصد، در بروزرسانی این سامانه به عنوان عامل سنجش اشتغال و نرخ بیکاری تلاش نمایند.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها