آخرین اخبار
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
بازدید:۵۸۶
صد آنلاین | رئیس حوزه قضایی نوبران گفت: با هوشیاری نیروهای حفاظت محیط‌زیست و ضابطین دادگستری منطقه، شکارچی غیرمجاز در بخش نوبران از توابع شهرستان ساوه پس از شناسایی، دستگیر و بازداشت شد.
کد خبر : ۲۵۷۴۴

به گزارش صد آنلاین ، محمد صدوری افزود: این فرد با شکار و فروش گوشت حیوانات شکاری به قیمت‌های گزاف، موجب آسیب به گونه‌های جانوری محیط‌زیست این منطقه شده بود که با تلاش و مداخله ضابطین دادگستری شناسایی و بازداشت شده است. 

 

 

 

 

 


وی ادامه داد: در بازرسی از وسایل این شکارچی، سلاح، مهمات و ادوات سلاخی کشف شد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته لاشه‌های شکار جهت مصارف خاص به خریداران در شهرهای بزرگ فروخته شده است.

رئیس حوزه قضایی نوبران اظهار داشت: استفاده و فروش لاشه‌های شکار برای استفاده‌های خاص، عامل اصلی ایجاد انگیزه برای شکارچیان محلی شده که تحقیقات لازم جهت شناسایی این افراد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

صدوری با اعلام هشدار به افرادی که قصد ارتکاب جرائم محیط‌زیستی را دارند، تصریح کرد: در این منطقه هیچگونه حاشیه امنی برای شکارچیان غیرمجاز وجود ندارد و دستورات لازم جهت رصد دقیق اقدامات اینچنینی به ضابطین داده شده است.

وی بیان داشت: در صورت احراز جرم با شدت و قاطعیت با هرگونه اقدام خلاف قانون برخورد می‌شود و شخص مجرم علاوه بر مجازات اصلی، حسب مورد به مجازات‌های تکمیلی نیز محکوم خواهد شد تا مجازات این قبیل اقدامات قانون‌شکنانه بازدارندگی لازم را داشته باشد.

رئیس حوزه قضایی نوبران تأکید کرد: پایبندی به قاعده و قانون اخلاقی و حقوقی در شکار مهمترین مسئله‌ای است که برای تعریف شکارچی باید در نظر گرفت تا او بتواند در چهارچوب انسانی به شکار بپردازد و زیست بوم را با خطر نابودی مواجه نسازد.

صدوری ابراز داشت: حوزه شکار نیز از گزند انسان‌های نابالغ در امان نبوده است. به طوری که وجود شکارچیان غیرمجاز تبدیل به آفتی بزرگ برای حیات وحش در ایران شده و خبر دستگیری گاه و بیگاه آنها در جای جای کشور لزوم وضع قوانین سختگیرانه در این مسئله را یادآور می‌کند. 

 

 

 

 

 

 

4461/س

 

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟