آخرین اخبار
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
بازدید:۲۶۸
صد آنلاین | وزیر امور خارجه روسیه از حصول یک توافق اصلی برای مشارکت ایران در مذاکرات سه جانبه میان روسیه، ترکیه و سوریه خبر داد.
کد خبر : ۲۵

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه گفت، یک توافق اصلی برای مشارکت ایران در مذاکرات سه جانبه میان روسیه، ترکیه و سوریه وجود دارد.

 

وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس از گفتگو با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر گفت: روسیه از علاقه آنکارا به بهبود روابط با دمشق حمایت می‌کند و کار در این زمینه را توسعه خواهد داد.

لاوروف گفت: «اکنون یک توافق اصولی در مورد مشارکت ایران در این کار حاصل شده است.»

 

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که سامح شکری، همتای مصری وی حامل پیامی از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که دیروز به قاهره سفر کرده بود، است.

وی در این کنفرانس تأیید کرد که این بیانیه به درخواست‌ها برای «ترک و توقف» درگیری‌ها در اوکراین مربوط می‌شود. وی افزود که روسیه آماده است تا به همه پیشنهادات جدی برای حل مناقشه "در چارچوب جامع آن" گوش فرا دهد.

 

هر دو وزیر در مورد تقویت بیشتر روابط بین مسکو و قاهره اظهار نظر کردند و تأکید کردند که گردش مالی تجاری بین دو کشور در سال گذشته از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت و همکاری‌های آینده در بخش انرژی، صادرات غلات و انرژی هسته‌ای انجام شود. لاوروف همچنین بر نقش مهم مصر در حل و فصل بحران لیبی تاکید کرد و قول حمایت روسیه در این زمینه را داد.

 
 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها