آخرین اخبار
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
اشتباه نکنین اینجا اروپا نیست/اینجا ماسال ایران است + عکس
بازدید:۱۳۳۱۲
صد آنلاین | در سفر به ماسال می‌بینید ییلاق اولسبلانگاه با وجود درخت‌هایی که در فصل پاییز به رنگ‌های زیبا و مختلف در می‌آیند، از جمله زیباترین جاهای دیدنی ماسال است. واژه اولسبلانگاه به مفهوم «درختی در ارتفاع بالا» است و نامی مناسب برای این منطقه است. «اولَس» در زبان محلی این منطقه به معنی درخت مَمرَز و «بلنگاه» نیز به معنی جایی مرتفع و بلند است. برخی از محلی‌ها اولسبلنگاه را به معنی جایی برای روییدن درخت مَمرَز نیز می‌دانند. هر فصلی از سال که سفر به ماسال را تجربه کنید، می‌توانید زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای در این منطقه ببینید. پیشنهاد می‌کنیم اگر فصل پاییز و مه و ابرهای تیره را دوست دارید، مهر و آبان به این منطقه سفر کنید تا از دیدن کوه‌هایی که با درختان قرمز و نارنجی و زرد رنگ‌آمیزی شده‌اند، لذت ببرید.
کد خبر : ۲۴۹۸۸

ماسال۷

 

برای اینکه از موقعیت جغرافیایی ماسال بیشتر باخبر شوید، خوب است به شما بگوییم که در همسایگی کدام شهرهای گیلانی قرار دارد.

 

رضوانشهر، فومن، صومعه‌سرا، خلخال و اردبیل، دور و اطراف ماسال را از جهات مختلف گرفته‌اند.

 

 

در سفر به ماسال می‌بینید ییلاق اولسبلانگاه با وجود درخت‌هایی که در فصل پاییز به رنگ‌های زیبا و مختلف در می‌آیند، از جمله زیباترین جاهای دیدنی ماسال است. واژه اولسبلانگاه به مفهوم «درختی در ارتفاع بالا» است و نامی مناسب برای این منطقه است.

 

«اولَس» در زبان محلی این منطقه به معنی درخت مَمرَز و «بلنگاه» نیز به معنی جایی مرتفع و بلند است. برخی از محلی‌ها اولسبلنگاه را به معنی جایی برای روییدن درخت مَمرَز نیز می‌دانند.

 

هر فصلی از سال که سفر به ماسال را تجربه کنید، می‌توانید زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای در این منطقه ببینید. پیشنهاد می‌کنیم اگر فصل پاییز و مه و ابرهای تیره را دوست دارید، مهر و آبان به این منطقه سفر کنید تا از دیدن کوه‌هایی که با درختان قرمز و نارنجی و زرد رنگ‌آمیزی شده‌اند، لذت ببرید.

 

ییلاقات ماسال

 

 

ییلاقات ماسال

 

ییلاقات ماسال

 

ییلاق خندیله

 

 

ییلاقات ماسال

 

 

ییلاق خان بند

 

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۶
سلام‌ من‌ اونجا‌ رفتم‌ بهش‌ میگن‌ اقیانوس‌ ابر‌
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
ماسال :بسیار زیبا...... فتبارک ا.... احسن الخالقین.....
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها