آخرین اخبار
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
بازدید:۲۹۴
معدن زغال سنگ البرز غربی «سنگرود» واقع در ارتفاعات شهرستان رودبار استان گیلان بعد از حدود هشت سال تعطیلی، علارغم برگزاری مراسم بازگشایی، همچنان تعطیل است.
کد خبر : ۲۴۱۹۴

 یک منبع کارگری در معدن زغال سنگ البرز غربی گفت: بعد از هشت سال انتظار، علارغم اینکه این واحد معدنی در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱ با حضور مسئولان استانی افتتاح شد، ، هنوز اقدامی برای شروع به کار این معدن نشده است.

 

 

 

او با بیان اینکه هشت سال از انحلال و تعطیلی معدن سنگرود می‌گذرد و بعد از این انحلال، ۴۰۰ کارگر با بیکاری و مواجه شدند، گفت: گروهی از این کارگران به مشاغل ساختمانی روی آوردند و بخشی دیگر مسافرکش شدند یا برای دستفروشی و کارگری فصلی، به استان‌های دیگر ازجمله رشت و قزوین مهاجرت کردند.

 

 

این کارگر با بیان اینکه اهالی منطقه عمارلو منتظر بازگشایی و شروع به کار این واحد معدنی هستند، در پایان گفتند: برای مردم بخش عمارلو که هیچ کارخانه صنعتی و تولیدی به جز همین واحد زغال سنگ ندارند، بازگشایی این معدن می‌تواند نور امیدی باشد؛ امید به اینکه به نان‌آوران کنار خانواده بمانند و مجبور نشوند برای لقمه‌ای نان دست به مهاجرت بزنند.

 

 

وی ضمن تشکر از استاندار، فرماندار و نماینده شهرستان رودبار در مجلس، بابتِ پیگیریِ موضوعِ تعطیلیِ معدن، از مسئولان خواستند تا هر چه سریع‌تر معدن بازگشایی شود تا هم کارگران به کار خود برگردند و هم طولانی شدنِ دوره‌ی بیکاری برای کارگرانی که سال‌ها در اعماق زمین برای آبادانی کشور از جان مایه گذاشته اند، مشکلاتی ایجاد نکند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها