آخرین اخبار
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
بازدید:۴۷۸
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: در سال گذشته ۱۰۳ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در کشور ایجاد شده است.
کد خبر : ۲۴۱۶۵

 آزیتا همتیان با اشاره به حمایت جدی دولت سیزدهم از طرح توسعه مشاغل خانگی افزود: با حمایت‌های دولت، سال گذشته شاهد رشد ۲۰۰ درصدی در صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بودیم.

 


 همتیان از صدور ۲۱۸ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: صدور این تعداد مجوز، اشتغال ۱۰۳ هزار نفر را در کشور به دنبال داشته است.

وی رقم تسهیلات مشاغل خانگی را در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان تسهیلات، ۹۰ درصد توسط استان‌های مختلف جذب شده است.

 همتیان گفت: با توجه به استقبال خوب صورت‌گرفته از توسعه مشاغل خانگی، رقم تسهیلات این حوزه امسال افزایش چشمگیری داشته و به رقم چهار هزار میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم تمام این تسهیلات را جذب کنیم.

وی با اشاره به وجود دو نوع مجوز مستقل و پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی، افزود: مجوز مستقل برای افرادی است که می‌خواهند به‌طور مستقل فعالیت داشته باشند، اما درخصوص مجوز‌های پشتیبانی که مدل کارفرمایی است، افراد باید کارآفرینی داشته و تعدادی را مشغول به کار کنند.

 همتیان سقف تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی مستقل را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:در مجوز‌های پشتیبانی رقم تسهیلات تا چهار میلیارد تومان به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر قابل افزایش است.

رئیس دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این تسهیلات به شکل قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار درصد است.

 


وی در خصوص نحوه دریافت مجوز مشاغل خانگی گفت: افراد با مراجعه به درگاه ملّی مجوز‌های کسب‌و‌کار، اطلاعات هویتی و سایر مدارک مربوطه را بارگذاری کرده و مجوز را به صورت برخط دریافت می‌کنند.

 همتیان افزود: برای دریافت تسهیلات هم افراد باید به سامانه طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به آدرس https://smkh.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: با ثبت‌نام صورت گرفته کارشناسان ما از طرح و مکان اجرای آن بازدید کرده و در صورت تأیید، روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که این روند در خصوص مجوز‌های پشتیبانی قدری طولانی‌تر است.

21111a
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها