آخرین اخبار
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
بازدید:۱۱۰۲
صد انلاین | مهم‌ترین نکته درباره بیرانوند: هیچ قطعیتی در هیچ تصمیمی وجود ندارد.
کد خبر : ۲۳۴۳۳

همه چیز را درباره بیرانوند بدانید!

به گزارش صد انلاین ، ۴۸ ساعت پس از فسخ قرارداد ناگهانی با پرسپولیس، دروازه‌بان ملیپوش فوتبال ایران از صدر اخبار پایین نمی‌آید.

تصمیم او برای دریافت دستمزد از باشگاه متبوع و همچنین چراغ سبزش به باشگاه رقیب برای جدایی و تغییر پیراهن، موج خبری بلندی را در فوتبال ایران به راه انداخته و تمامی خبرهای دیگر را تحت تاثیر خود قرار داده است. تا جایی که حتی اعلام پایان همکاری باشگاه پرسپولیس با کریم باقری، مرد همیشگی و پرافتخار نیمکت سرخپوش در دهه گذشته، تا حدی تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته است.

 

آنچه که مسلم است، باور جمعی فوتبال ایران به اهمیت داشتن گلری است که در شش فصل حضورش در سال‌های گذشته، به عنوانی جز قهرمانی دست نیافته است. بیرانوند در دوران حضور در پرسپولیس از لیگ شانزدهم، ۵ دوره جام قهرمانی را بالای سر برده و تنها سالی که پرسپولیس این جام را از دست داده، مربوط به فصلی است که بیرانوند فوتبالی را در خارج از ایران دنبال میکرده است. اگرچه حضور مربیان بزرگ، بازیکنان و گلزنان مهم و امکانات و مباحث مربوط به هواداری، شاید حتی تاثیر بیشتری از حضور بیرانوند داشته اما در مورد این دروازه‌بان خرم آبادی، این باور وجود دارد که او مهره بزرگ برای قهرمانی است.

 

طبیعی است که در این شرایط پرداخت مبالغ سنگین و حتی غیرقابل باور در مقیاس فوتبال ایران به بیرانوند چندان هم غیرطبیعی نباشد چرا که حضور او می‌تواند متضمن یک موفقیت بزرگ در تیم باشگاهی باشد که امروز باوجود سیاست‌های محدودکننده، قطعا در یک فصل بیشتر از ۵۰۰ میلیارد هزینه می‌کنند و اختصاص حدود یک دهم از این مخارج برای استخدام یک دروازه‌بان مطمئن چیز عجیبی هم نیست. به خصوص که بیرانوند عقیده دارد بخشی از این پول را در این سالها به باشگاه برگردانده و هزینه استخدام را کاهش داده.

 

اما گذشته از این‌ها او چه تصمیمی خواهد گرفت؟ در حال حاضر، سناریوهای متفاوتی پیش روی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی وجود دارد:

 

۱) ادامه همکاری با پرسپولیس: مهم‌ترین چالش این سناریو موضوع اختلاف او با مدیران این باشگاه است. رضا درویش که سال گذشته قرارداد سه ساله باربیرانوند منعقد کرده، قصد ندارد به این مبلغ چیزی اضافه کند و مسائل پیش آمده هم باعث شده او در این زمینه کاملا عقب بکشد و حتی در گفتگوهای خصوصی که به کوش بیرانوند رسیده، تاکید کند مه حتی یک ریال به قرارداد بیرانوند اضافه نخواهد کرد. این چیزی است که بعد از دلخوری دو طرفه، بیرانوند را در مسیر جدایی از جمع سرخ‌ها قرار داده و حتی اگر توافقی به دست بیاید، آن دلخوری پیش آمده از بین نخواهد رفت. با این مال پرسپولیسی‌ها هم به قانون و قرارداد بیرانوند اتکا دارند و همچنین موضوع تماشاچی  که هزینه جدایی بیرانوند را بسیار بالا می‌برد.

اگر قرار باشد بیرانوند در پرسپولیس بماند، ابتدا باید اختلاف بین طرفین حل شود و شاید برخی افراد واسطه بتوانند این مسئله را حل و فصل کنند.

 

۲) پوشیدن پیراهن استقلال: باشگاه استقلال روز گذشته مذاکرات خود را با علیرضا بیرانوند نهایی کرد و طرفین شرایط یکدیگر را محک زده و پذیرفتند. در این مسئله هیچ تردیدی وجود ندارد که وکیل گلر شماره یک تیم ملی، برای اطلاع از شرایط باشگاه رقیب با علی امیری  معاون باشگاه رقیب جلسه داشته و آبی‌ها شرایط موکل او را فراهم ساخته‌اند. مسئله اول تضامینی بوده که لازم است بیرانوند برای این جابجایی از استقلال دریافت کند و مسئله دوم نبود موانع قانونی برای این انتقال است که البته در مورد دوم باشگاه استقلال باید احتیاط را کنار گذاشته و در دل این ماجرا وارد شود، اگر میخواهد بیرانوند را بگیرد.

به هر حال جدایی بیرانوند و حضورش در استقلال با تبعاتی که دارد، قطعا با شکایت پرسپولیس مواجه خواهد شد و این یاسکاه باید ظرفیت خل و فصل مسائل بعدی را هم داشته باشد. با این حال حرارت موضوع جدایی بیرانوند و پیروزی در بازار نقل و انتقالات، مسئله‌ای است که ذهن کریمی و امیری، دو مدیر اصلی استقلال را به شدت به خود مشغول کرده و این انتقال را برای آنها رویایی جلوه می‌دهد. ضمن اینکه در اردوی آبی‌ها هم از نظر فنی از این انتقال احتمالی استقبال شدیدی می‌شود.

 

۳) تراکتور یا یک تیم خارجی: وکیل علیرضا بیرانوند در برنامه دو شب پیش فوتبال برتر به صراحت از وجود یک پیشنهاد عربستانی و یک تیم ترکیه‌ای صحبت کرد که پیگیری ما نشان می‌دهد هیچ کدام از این دو پیشنهاد از نظر مبلغ مالی برای بیرانوند جذاب نیستند. ضمن اینکه چالش حضور در یک باشگاه خارجی و مسئله سازگاری نیز برای بیرانوند کنی این انتقال را غیرممکن جلوه می‌دهد. به خصوص که بیرانوند یک دوره تزلزل در تیم ملی داشته و آن هم مربوط به زمانی است که با حضور در اروپا، موقعیت خود را به عنوان مرد شماره یک فوتبال ایران از دست داد.

در عین حال از بین باشگاه‌های داخلی، غیر از استقلال، تنها باشگاه تراکتور است که می‌تواند شرایط پرداختی بیرانوند را مهیا کند. البته باید دید آنها باتوجه به استخدام حسین پورحمیدی، آیا آنها حاضرند خود را با یک انتقال جنجالی و احتمالا نتیجه بخش درگیر کنند. راه حل حضور در تیمی خارجی یا تراکتور، از این نظر برای بیرانوند همچنان موردتوجه است که می‌تواند برای او یک سال آرام تر به اضافه دریافت دستمزد خوب همراه خود داشته باشد. البته درصورت حضور در تراکتور، باید دید زنوزی با مهره ارزنده‌اش پورحمیدی چه بازی ای در بازار نقل و انتقالات خواهد کرد.

* درباره جدایی بیرانوند از پرسپولیس، مسائل بسیار زیادی مطرح است اما هیچکس نمیداند چه اتفاقی خواهد افتاد. بیرانوند در حال حاضر در برزخی‌ترین روزهاست و دیروز به دوستان نزدیکش گفته به استقلال نخواهد رفت. با این حال هرلحظه و با هر اظهارنظر تازه، این تصمیم می‌تواند تغییر کند. صد البته برای پرسپولیس هم در صورت جدایی بیرانوند، دنیا به اخر نخواهد رسید و گزینه‌های هیجان‌انگیز برای جانشینی او وجود دارد، اتفاقی که می‌تواند موجب محک خوردن این نظریه شود که آیا استخدام یک دروازه‌بان برای قهرمانی کافی است یا نه.

ما در ورزش سه تمام تحولات مربوط به حواشی علیرضا بیرانوند را دنبال خواهیم کرد، با ما همراه باشید تا هیچ خبری از این ماجرای پرحرارت فصل نقل و انتقالات را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها