آخرین اخبار
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
بازدید:۴۶۳
رییس کارگروه متانول ایران گفت: میزان مصرف گاز کل متانولی های در مدار تولید کشور ۳.۵ درصد و حداکثر ۴ درصد است و ظرفیت عملیات تولید این بخش ۹ میلیون تن در سال است، شرکتهای متانولی ۲.۵ تا میلیون دلار ارزآوری داشته اند و این دور از عدالت است که افزایش نرخ خوراک به این بخش تحمیل شود
کد خبر : ۲۳۲۰۶

 متین دیداری در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع نرخ خوراک و سوخت پتروشیمی ها اظهار داشت: نرخ خوراک پتروشیمی در ایران مناسب نیست ما تلاش کردیم فرمول ان تغییر و از تک نرخی بودن خارج شده و تابعی از نرخ بین المللی باشد.

 

 


وی افزود: وزارت نفت مکلف است نرخ خوراک پتروشیمی را به گونه ای تعیین کند که قابلیت رقابت پذیری داشته و برای سرمایه گذاری انگیزه ایجاد کند.

رییس کارگروه متانول ایران با تاکید بر اینکه وابسته بودن نرخ خوراک به بودجه اشتباه آشکار است، گفت: میزان مصرف گاز کل متانولی های در مدار تولید کشور ۳.۵ درصد و حداکثر ۴ درصد است و ظرفیت عملیات تولید این بخش ۹ میلیون تن در سال است، شرکتهای متانولی ۲.۵ تا میلیون دلار ارزآوری داشته اند و این دور از عدالت است که افزایش نرخ خوراک به این بخش تحمیل شود.

 

 

 

وی با اشاره به تاثیرگذاری افزایش نرخ خوراک بر بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این اقدام موجبات ضرر و زیان را فراهم می آورد.

دیداری با بیان اینکه واحدهای متانولی سال گذشته به دلیل کمبود خوراک گازی ۸۰ روز توقف تولید داشته اند، گفت: علاوه بر توقف تولید بازارهای صادراتی ما نیر تا حدی از دست خواهد رفت و جبران آن برای متانولی ها سخت است.

وی بیان داشت: ما در سال‌های گذشته جایزه صادراتی داشتیم اما اکنون عوارض صادرات نیز از ما می گیرند و تا عوارض داده نشود اجازه خروج و بکارگیری کشتی داده نمی شود.‌

211111ش

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها