آخرین اخبار
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
بازدید:۳۰۲
عباس مقتدایی گفت:دولت فرانسه باید به روند نقض حقوق بشر که در نزد افکار عمومی جهانی ناپسند تلقی می‌شود خاتمه دهد.
کد خبر : ۲۲۵۷۲

عباس مقتدایی در ارتباط با رفتار‌های متناقض فرانسه و کشور‌های اروپایی در برابر حقوق بشر  اظهار کرد: کشور‌های اروپایی باید استاندارد‌های حقوق بشری را رعایت کنند، اکنون جهان به عنوان مجموعه‌ای به هم پیوسته است که هر بخشی دچار درد و آسیب شود سایر بخش‌ها نیز نسبت به آلام آن منطقه واکنش نشان می‌دهند.

 

 

 

وی افزود: اکنون در فرانسه اتفاقی رخ داده است و مسئولان این کشور باید به این نکته توجه داشته باشند که نقض حقوق بشر توسط دولت فرانسه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و بایستی به سرعت خواسته‌های مردم کشورشان در اولویت قرار گیرد لذا بی توجهی دولت مکرون به دیدگاه‌های مردم فرانسه در سال‌های اخیر به رویه بدل شده است و این موضوع برای کسانی که ناظر مسائل حقوق بشری هستند قابل پذیرش نبوده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: اکنون دولت‌هایی در غرب و در هزاره جدید به نحوی رفتار می‌کنند که عملا موضوعات مربوط به شهروندان و افرادی که در آن کشور زندگی می‌کنند مورد بی توجهی قرار می‌دهند؛ بنابراین معتقدیم همه دولت‌های جهان باید نسبت به حفظ حقوق بشر اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

 

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: همانگونه که مشهود بوده ملت فرانسه اسیر سیاست‌های مکرون شده و در حقیقت دیدگاه‌های این ملت مورد بی توجهی قرار گرفته است؛ لذا ما در عین احترام به حق حاکمیت کشورها، نسبت به نابسامانی‌های حقوق بشری که موضوعی فراملی و انسانی محسوب می‌شود نیز احساس ناخرسندی داریم و معتقدیم دولت فرانسه باید به این روند نقض حقوق بشر که در نزد افکار عمومی جهانی ناپسند تلقی می‌شود خاتمه دهد.

اعتراضات در فرانسه پس از قتل یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس صورت گرفت و در شامگاه سه شنبه مردم پاریس در مناطق حاشیه‌ای این شهر در اعتراض به قتل این نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس به خیابان‌ها آمدند. این اعتراضات با وجود بازداشت‌های گسترده برخی از معترضان توسط نیروهای پلیس، اما همچنان ادامه دارد.

7889/l
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها