آخرین اخبار
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴
بازدید:۷۲۴
در پی صدور مجوز برای اهانت به قرآن در سوئد، یک شهروند سوئدی در اقدامی شنیع به قرآن توهین کرد که با واکنش شدید ترکیه مواجه شد.
کد خبر : ۲۲۵۱۱

مردی امروز (چهارشنبه) یک قرآن را در بیرون مسجد مرکزی استکهلم پاره کرد و سوزاند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که پلیس سوئد مجوز تجمعی را برای امروز عصر صادر کرد که افراد حاضر در آن قصد داشتند قرآن را بسوزانند.

 


به گزارش گاردین، حدود ۲۰۰ تماشاگر شاهد بودند که یکی از دو برگزارکننده تجمع، صفحاتی از قرآن را پاره و کفش‌هایش را با آن پاک کرد و سپس آن را آتش زد.

گفته می‌شود برخی از حاضران در اعتراض به این اقدام هتاکانه فریاد «الله الاکبر» سر دادند و یک نفر در حالی که تلاش می‌کرد به سمت شخص هتاک سنگ پرتاب کند، توسط پلیس بازداشت شد.

این اقدام خشم ترکیه را برانگیخته است. هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در توئیتی این اقدام را محکوم کرد و گفت که اجازه دادن به اعتراضات ضد اسلامی به نام آزادی بیان «غیرقابل قبول» است.

پلیس سوئد فعلا شخص هتاک را به «تحریک یک گروه قومی یا ملی» و «نقض ممنوعیت آتش‌سوزی» متهم کرده و تحت بازجویی قرار داده است.

ترکیه اواخر بهمن ماه، مذاکرات عضویت سوئد در ناتو را به خاطر یک هتاکی دیگر با حضور یک سیاستمدار راست افراطی دانمارکی و آتش زدن یک نسخه از قرآن در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، به حالت تعلیق درآورده بود. گفتنی است، برگزاری برخی تجمعات علیه اسلام یا در راستای حمایت از برخی گروه‌های مخالف ترکیه، آنکارا را آزرده خاطر کرده است.  این در حالی است که سوئد برای عضویت در ناتو به موافقت ترکیه نیاز دارد.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها