۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۹
بازدید:۱۱۰۵
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: چین قطعا یکی از کشورهای جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است.
کد خبر : ۲۲۳۶۸

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه فناوری های رایانه ۲۰۲۳ با اشاره به پیشرفت حوزه هوش مصنوعی گفت: پیشرفت هوش مصنوعی موضوعی جدی مورد توجه ایران و کشور‌های دیگر است در ایران محققان خوبی داریم و برنامه‌ریزی داریم جهت توسعه هوش مصنوعی در ماه‌های آینده مراکز بزرگ و امکانات خوبی برای محققین و فناوران ایرانی در این حوزه داشته باشیم.

 


 

وی افزود: قطعا حرکت و توسعه هوش مصنوعی از نظر علوم و فناوری برنامه جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران است.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص همکاری با چین گفت: چین به عنوان کشور دوست در سال‌های اخیر هم پیمان ما بوده و همکاری‌های ما محکم‌تر و بهتر شده است. چین قطعا یکی از کشور‌های جدی مورد هدف ما برای همکاری علمی و فناوری است. در حال حاضر چند شرکت چینی در این نمایشگاه ۲۰۲۳ حضور دارند و امیدواریم این همکاری ادامه پیدا کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این که اتفاقات اخیر در توسعه روابط با جهان عرب ارزشمند است، تصریح کرد: ما معتقد هستیم که اشتراک بزرگ دینی و فرهنگی با کشور‌های جهان عرب داریم و همین طور این همسایگی هم مزیت ویژه دارد. علاقه‌مند به سرمایه گذاری مشترک و انجام پروژه‌های مشترک با همه کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس هستم و امیدواریم در سال‌های آینده بروز و نمود بیشتری داشته باشد.

وی راه‌اندازی مراکز توسعه فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در ماه‌های آینده را از دیگر برنامه‌های کشور برای توسعه این فناوری نام برد و افزود: این مراکز به امکانات مناسبی برای محققان برای توسعه فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی مجهز شده‌ و می‌شوند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه در خصوص هاب‌های فناوری گفت: هاب‌های فناوری معاونت علمی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها در حوزه هوش مصنوعی است و در حوزه‌های دیگر مثل حوزه مواد و حوزه شناختی و... برنامه ریزی داریم.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها