آخرین اخبار
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
انتقاد یک فعال کارگری از رویکرد نمایندگان مجلس؛

مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل نشد؛ صورت مسئله را پاک کردند!

بازدید:۶۸۶
صد آنلاین | یک فعال کارگری استان قم، با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس در مورد بیمه کارگران ساختمانی، که طبق آن اجرای قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۱۴۰۱/۵/۱۱ به مدت دو سال متوقف می‌شود، گفت: نمایندگان مجلس پس از چندبار وعده وعید و چشم انتظار گذاشتن کارگران ساختمانی برای اصلاح ماده ۵ قانون بیمه آنها، بدون عمل به وعده‌های گذشته، کل صورت مسئله را پاک کردند تا بسیاری از کارگران ساختمانی از حقوق اولیه که همان بیمه است، محروم شوند.
کد خبر : ۲۲۰۵۱

داوود کشوری (رئیس انجمن صنفی گچ‌کاران ساختمانی استان قم) در گفتگو با  ایلنا در قم، با انتقاد از رویه نمایندگان مجلس در مورد بیمه کارگران ساختمانی، گفت: قبل از سال ۱۳۹۳ قانون بیمه کارگران ساختمانی دچار ایراداتی بود که برای رفع آن، ماده ۵ این قانون اضافه شد؛ یعنی اشکالاتی وجود داشت که این ماده به قانون بیمه کارگران ساختمانی اضافه شد؛ همین قانون هم اشکالاتی داشت و بر همین اساس بحث اصلاح ماده ۵ این قانون مطرح شد که نمایندگان مجلس چندین بار وعده دادند که این کار انجام شود اما نشد که نشد.

 


این فعال کارگری گفت: نمایندگان مجلس که خود را دوستدار محرومان می‌دانند، چرا باید کاری کنند که بسیاری از خانواده‌های کارگران ساختمانی که در محرومیت و مظلومیت زندگی می‌کنند برای برخورداری از حقوق اولیه همچون بیمه به نگرانی و زحمت بی‌افتند؟

وی افزود: بر اساس مصوبه اخیر مجلس که اجرای قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۱۴۰۱/۵/۱۱ به مدت دو سال متوقف می‌شود، و در مدت توقف این ماده ۵، قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و تبصره‌های آن اصلاحی ۱۳۹۳/۹/۱۶ لازم الاجرا است؛ سؤال این است که اگر قرار بود به سال ۱۳۹۳ برگردیم، چرا اصلا بحث ماده ۵ و اصلاح ماده ۵ مطرح شد؟

کشوری افزود: آقایان نمایندگان مجلس، اگر توان حل مشکل و حل مسئله اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را نداشتند، چرا کل صورت مسئله را پاک می کنند؟! باید به این نحو حل کردن مشکل آفرین گفت! سؤالی از نمایندگان دارم که آیا در انتخابات سال جاری، می‌توانید از عملکرد خودتان دفاع کنید و اعتماد کارگران ساختمانی را جلب کنید؟

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: از آقایان امیرآبادی و ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی انتظار بیشتری داشتیم تا از حقوق خانواده کارگران ساختمانی و بحث بیمه ایشان بیشتر دفاع کنند اما متأسفانه با مصوبه روز گذشته مجلس، نمی‌توان خوشحال بود.

انتهای پیام/21111

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها