آخرین اخبار
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
بازدید:۲۴۷
صد آنلاین | بازرس کل استان بوشهر از صدور احکام تخلفات اداری و محکومیت ۱۳۹ نفر خبر داد و گفت: در این راستا برای ۱۱۵ نفر از کارکنان دولت در پست‌های مختلف اداری در دادسرا و دادستانی کیفرخواست صادر و دادگاه مربوطه ارسال شده است.
کد خبر : ۲۱۴۵۵

اسحاق شهبازی در بوشهر ‌پیشگیری از وقوع جرم و تخلف و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌ها در دستگاه‌های مختلف اداری و اجرایی را از مأموریت‌های بازرسی دانست و اظهار داشت: سال گذشته در 120 جلسه تخصصی، از سرمایه‌گذاران و تولید حمایت شد و 60 گزارش هشدار دهنده به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه‌های اجرایی در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری ارائه شد.

 

 

تشکیل 139 پرونده ‌دستگاه‌های اجرایی

وی از تشکیل 139 پرونده در پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بیان کرد: از تعداد پرونده 23 مورد آن به بخش کیفری مراجع قضایی و 73 پرونده تخلفات دیگر، به مسئولان ادارات استان بوشهر ارسال شد.

بازرس کل استان بوشهر با بیان اینکه در پرونده و گزارش کیفری یاد شده 68 نفر به دستگاه قضایی معرفی شدند گفت: در 73 پرونده تخلفاتی دیگر 242 نفر از کارکنان مورد بازجویی و بررسی قرار گرفتند.

 

 

تشکیل 139 پرونده موردی در بازرسی ‌

شهبازی از تشکیل 139 پرونده موردی در بازرسی استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این پرونده‌ها منتج به تشکیل 97 گزارش اختصاصی شامل 24 گزارش کیفری به مراجع قضایی و 73 گزارش تخلفاتی بود که هیئت‌های تخلفاتی ادارات با نهاد ریاست جمهوری ارسال شد.

وی با اشاره به تشکیل 150 گزارش اصلاح امور در بازرسی استان بوشهر گفت: در 24 پرونده گزارش کیفری 68 نفر کارکنان ادارات به دستگاه قضایی و 73 تخلف اداری 242 نفر از مدیران، کارکنان، مسئولان و کارکنان ادارات به هیئت تخلفات دستگاه‌ها معرفی شدند.

 

 

صدور احکام تخلفات اداری و محکومیت 139 نفر

بازرس کل استان بوشهر از صدور احکام تخلفات اداری و محکومیت 139 نفر در یکسال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا برای 115 نفر از کارکنان دولت در پست‌های مختلف اداری در دادسرا و دادستانی کیفرخواست صادر و دادگاه مربوطه ارسال شده است.

شهبازی با بیان اینکه در یکسال گذشته 917 شکایت مردمی به بازرسی استان بوشهر واصل شده است گفت: 1383 اعلامیه شکایت واصل شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع 2300 شکایت واصل شده به بازرسی استان بوشهر 97 درصد آن تعیین تکلیف شده است.

 

 

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری

بازرس کل استان بوشهر از تشکیل پرونده به صورت خاص در حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه 12 پرونده در مجموعه نفتی در عسلویه تشکیل شده است.

شهبازی حل مشکلات 74 واحد تولیدی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا با حل مشکلات واحدها، از تعطیلی 15 واحد جلوگیری شد.

 

تغییر کاری اراضی کشاورزی و تصرف اراضی ملی

وی تغییر کاری اراضی کشاورزی و تصرف اراضی ملی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای مقابله با این نوع تخلفات در یکسال گذشته 161 هکتار اراضی شهری رفع تصرف و خلع ید شد و به بیت‌المال بازگشت.

بازرس کل استان بوشهر اضافه کرد: در این راستا از تغییر کاربری 19 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر جلوگیری شد.

 

تصرف اراضی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

شهبازی به تصرف اراضی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پرداخت و بیان کرد: 124 هکتار از اراضی منطقه ویژه بوشهر که بدون طی شرایط قانونی و بدون پرداخت وجه دریافت و سند صادر شده بود همه اسناد باطل شد.

وی ادامه داد: در این زمینه اسناد 60 هکتار به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برگشت داده شد و اسناد 60 هکتار دیگر هم تا 2 ماه آینده به این منطقه ارجاع می‌شود.

بازرس کل استان بوشهر تشکیل 5 پرونده کیفری با 8 نفر از کارکنان در دستگاه‌های اجرایی در همدستی با پیمانکاران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این پرونده‌ها با صدور کیفرخواست احکام 2 فرد متخلف به شش ماه انفصال از خدمت و سه سال حبس صادر شده است.

 

تجدید یا لغو 28 مناقصه

شهبازی شرکت در مناقصات دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در 1000 مناقصه برگزار شده در دستگاه‌های اجرایی بازرسی حضور فعال داشته و 28 مناقصه تجدید یا لغو شده است.

وی ادامه داد: با لغو و تجدید برگزاری این مناقصه‌ها در دستگاه‌های اجرایی 4 هزار میلیارد تومان ارزش آن بوده است.

 

تعیین تکلیف کالاهای رسوبی

بازرس کل استان بوشهر با اشاره به تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در  بنادر و گمرکات خاطر نشان کرد: در این راستا در 2 ماه نخست امسال کالاهای فاسد و  غیربهداشتی به ارزش 10 میلیارد و 900 میلیارد تومان معدوم شد.

شهبازی با بیان اینکه 258 ردیف کالا امحا و 532 ردیف کالای رسوبی متروکه به ارزش 164 میلیارد تومان به فروش رسید افزود: در این راستا 111 ردیف کالا به ارزش 35 میلیارد تومان به صاحب کالاها برگشت داده شد و 7 ردیف کالا هم به ارزش 22.5 میلیارد تومان در اختیار مددجویان نهاد حمایتی قرار گرفت.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها
الهام علی اف چگونه علیه تهران در آمریکا لابی می‌کند؟