۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
بازدید:۳۲۹۶
وزارت دفاع روسیه گفت که این وزارتخانه برای انهدام تجهیزات متخاصم اوکراینی و غربی پاداش مالی در نظر گرفته است.
کد خبر : ۲۰۶۳۸

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۰ هزار نیروی این کشور برای انهدام تجهیزات نظامی اوکراینی و غربی پاداش مالی دریافت کرده‌اند.

 


به نوشته روسیا الیوم، طبق بیانیه این وزارتخانه، در سال گذشته میلادی ۷۰۶۴ نظامی برای انهدام و نابودی ۱۱۵۸۶ قطعه از تجهیزات و سلاح‌های ارتش اوکراین و غرب پاداش مالی گرفته‌اند.

 

 

همچنین از تاریخ یک ژانویه سال جاری تا ۳۱ می، ۳۱۹۳ نظامی روسیه نیز برای انهدام ۴۴۱۵ قطعه تجهیزات نظامی اوکراین و غرب این پاداش را دریافت کرده‌اند.

 

 

به گفته وزارت دفاع روسیه، هیچ محدودیتی برای پرداخت پاداش‌های مالی وجود ندارد و میزان این پاداش‌ها نیز به نوع و مقدار تجهیزات انهدام شده بستگی دارد.

 

 

طبق این بیانیه، برای انهدام هواپیما و بالگرد نظامی ۳۰۰ هزار روبل (حدود ۱۹۲ میلیون تومان) برای انهدام هر راکت‌انداز توشکا و هیمارس ۳۰۰ هزار روبل، برای انهدام هر خودرو و تانک زرهی ۱۵۰ هزار روبل و برای انهدام هر خودرو و توپخانه و راکت انداز ۵۰ هزار روبل پرداخت می‌شود.

همچنین برای انهدام موشک و پهپاد نیز۵۰ هزار روبل (حدود ۳۲ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

 

 

به گفته وزارت دفاع روسیه، هر کدام از نظامیان نیروی دریایی این کشور که چندی پیش موفق به انهدام شش قایق تندروی اوکراینی در نزدیکی شبه جزیره کریمه شده بودند نیز ۲۰۰ هزار روبل (۱۲۸ میلیون تومان) دریافت کرده‌اند.

انهدام تجهیزات نظامی اوکراین در حالی است که بخش عمده این تجهیزات اهدایی کشورهای غربی به شمار می‌رود، به طوریکه اوکراین به نمایشگاه انواع تسلیحات ناتو تبدیل شده است. با این حال «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز گذشته ابراز اطمینان کرد که پس از شکست ضد حمله اوکراین، کشورهای غربی کمک‌های خود به کی‌یف را کاهش خواهند داد.

طبق آخرین گزارش وزارت دفاع روسیه که صبح امروز منتشر شد، نیروهای ارتش روسیه ۱۰ ضد حمله اوکراینی‌ها را در نقاط مختلف دفع کرده‌اند. این وزارتخانه آمار تلفات اوکراینی‌ها در دو روز را بیش از ۴۰۰ نفر اعلام کرد.

پایان پیام/م/90009/77

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها