يکشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۵
به گزارش صد آنلاین ، ایووت کوپر روز یکشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حملات اخیر به بحرین، کویت و تنگه هرمز را محکوم میکنم. این حملات بیملاحظه، از جمله علیه کشتیرانی بینالمللی، جان غیرنظامیان را به خطر انداخته و آزادی کشتیرانی را محدود کرده است.
وی افزود: اجرای توافق ایران و آمریکا برای حفظ امنیت مردم و تداوم تردد کشتیها ضروری است.
تازهترین دور درگیریها پس از حملات مجدد آمریکا به مناطق جنوبی ایران ونقض تفاهمنامه اسلام آباد آغاز شد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیهای ضمن اشاره به نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد ۷ تیر ۱۴۰۵ تاکید کرد: «این حملات وحشیانه نشان میدهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.»/ایرنا