۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
بازدید:۱۶۷۶
بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان سبب کشته شدن 4 نفر و بروز خسارت به منازل روستایی شد.
کد خبر : ۱۹۵۴۲

 براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اصفهان از امروز تا اوایل هفته آینده شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، تگرگ، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای بر روی کل استان پیش‌بینی شده است.

 

 


لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در جاده‌ها، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

بارش شدید باران در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان خسارت جانی و مالی به همراه داشت و سبب کشته شدن ۴ نفر شد.

 

 

 

۳ کشته و ۹ مصدوم در اردستان

سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان اظهار کرد‌: سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار کرد‌: به دنبال وقوع سیل در روستای نهوج شهرستان اردستان، از همان ساعات ابتدایی همراه با دستگاه‌های خدمت‌رسان شهرستان جهت کمک به مردم سیل زده در محل حضور پیدا کرده‌ایم.

وی افزود: در اثر وقوع این سیل، تعداد ۳ نفر شامل دو زن ۵۰ و ۹۰ ساله و یک مرد ۶۰ ساله کشته شدند همچنین ۹ نفر نیز شامل ۶ خانم و ۳ آقا به دنبال این سیل مصدوم که به مراکز درمانی اعزام شدند.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: بین ‌۱۰ تا ۱۵ واحد از منازل مسکونی در روستای نهوج دچار خسارت ۴۰ درصدی شده و یک خانه نیز به طور کامل تخریب شده است.

 فرماندار اردستان تصریح کرد: همچنان بارش باران در روستای نهوج ادامه دارد و ما به همراه دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیریت بحران در منطقه حضور داریم، جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران شهرستان تشکیل شده و عملیات لایه‌روبی در این منطقه آغاز شده است.

 

 

 

 
 

 

نایین

بر اثر بارندگی امروز و جاری شدن سیل، بخش‌هایی از روستاهای شهرستان نایین دچار خسارت شده و برخی از مسیرها و راه‌های روستایی نیز مسدود شده‌اند و بر اساس اعلام پلیس‌راه نایین، جاده نایین به اردستان در محدوده روستای نیستانک مسدود شد و با تلاش مدیریت بحران شهرستان نایین پلیس راه و راهداری محور نایین-اردستان  بازگشایی و هم اکنون تردد در محور در حال انجام است.

اعلام شرایط بحرانی در روستای کجان 

طبق اعلام دهیاری و شورای اسلامی روستای کجان و الزام ستاد مدیریت بحران شهرستان نایین و با توجه به سرریز شدن سد و همچنین جاری شدن سیل، کلیه اهالی روستا که در حاشیه رودخانه سکونت دارند هرچه سریع‌تر نسبت به تخلیه منزل خود اقدام کنند، لازم به ذکر است تمهیدات لازم جهت اسکان در محل مسجد جامع و سالن اجتماعات مسجد دیده شده است.

 

 

نطنز

محمد عباس ظریفی فرماندار شهرستان نطنز در خصوص بارش باران و راه افتادن سیلاب در این شهرستان گفت: عصر امروز بارش شدید باران در شهرستان نطنز به‌ویژه منطقه بادرود را فراگرفت و احتمال راه افتادن سیلاب در ساعات آینده وجود دارد، البته با توجه به پیش‌بینی هواشناسی جلسات مختلف برگزار و همه دستگاه‌های امدادی در حال آماده‌باش کامل هستند.

بارش باران در بادرود باعث آب‌گرفتگی معابر شد

 

 

شرق اصفهان

شهرهای شرق اصفهان به‌ویژه کوهپایه هم‌عصر امروز شاهد بارش باران و راه افتادن سیل بود.

 

 

فریدون‌شهر

مردم فریدون‌شهر نیز شاهد بارش باران و تگرگ بودند و باران طراوت خاصی به این شهر بخشید.

 

کاشان

وقوع سیل در بخش مرکزی کاشان به جاده روستایی جزه خسارت وارد کرد.

محمدرضا قاسمی بخشدار مرکزی کاشان با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط بخش مرکزی گفت: بارندگی شدید بعد از ظهرروز گذشته موجب آبگرفتی و وقوع سیل در برخی روستاها از جمله روستای جزه گردید.

وی اضافه کرد: به واسطه وقوع سیل روز گذشته، جاده منتهی به مزرعه درچاهان و معدن سنگ آهن گلستان جزه به طول یک کیلومتر کاملا تخریب شد.

قاسمی دامه داد: با وقوع این حادثه علاوه بر تخریب جاده و آب گرفتگی چندین نقطه در مسیر راه به تاسیسات و شبکه برق نیز خسارت جزئی وارد شد که با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد در مرحله اول با همکاری بخش خصوصی ظرف امروز و فردا عملیات پاکسازی مسیر انجام گیرد.

بخشدار مرکزی کاشان تصریح کرد: پس از پاکسازی مسیر در مرحله بعد زیرسازی و ترمیم این جاده باهمکاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

 

برخوار

وقوع توفان شن در شهر  دولت آباد محدود امامزاده نرمی سبب مصدوم شدن ۶ نفر و همچنین صدمه شدید به خودروهای پارک شده در آن محدوده شد.

 

 

فریدن

بر اثر بارش شدید باران در روستاهای شهرستان فریدن باغث روان شدن سیل در روستای اوزنبلاغ شد.

 

9888999

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها