آخرین اخبار
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
بازدید:۲۲۴۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین وضعیت خسارت، فوتی‌ها و مصدومان ناشی از سیل و باران در اصفهان را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۹۵۴۱

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با  فارس در اصفهان اظهار داشت:  مدیریت بحران استان به عوامل امدادی تا فردا بعدازظهر برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از وزش تندباد و بارش‌های ناگهانی باران اعلام آماده‌باش داده است.

 

 


وی افزود: طی امروز ۱۲۰ تیم امدادی متشکل از مدیریت بحران فرمانداری‌ها، جمعیت هلال احمر، امور منابع آب، راهداری، پلیس راه و راهور، انتظامی، اورژانس و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کمک‌رسانی در حوادث رخداده ناشی از بارش‌های باران و تگرگ،  وزش طوفان و خیزش کانون‌های گردوغبار در شهرستان‌های اردستان،کوهپایه، نایین، اصفهان، برخوار، هرند و ورزنه خدمات امدادی ارائه دادند.

 

 

شیشه‌فروش بیان کرد: تخلیه آب از ۸۵ واحد مسکونی، اسکان اضطراری ۲۷۰ مسافر در مساجد و حسینیه‌ها، بازگشایی مسیل‌ها، تخلیه گل و لای از معابر، بازگشایی راه‌ها، اعمال محدودیت تردد موقت در محورهای تحت تأثیر سیل از جمله جاده اصفهان-کوهپایه و نیز جاده نایین-اردستان و هدایت سیلاب به مسیل‌ها، نجات ۲۲۰ نفر از رانندگان و افراد در معرض سیل، تخلیه به موقع اماکن مسکونی روستایی در معرض خطر، کمک‌رسانی به عشایر منطقه امین‌آباد شهرضا و پیش‌بینی تامین نیازهای اولیه امدادی برای حادثه دیدگان از جمله اقدامات عوامل امدادی بود.

 

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعزام ماشین‌آلات امدادی و راهسازی به مناطق سیل زده گفت: مناطق تحت تأثیر طوفان  و حوادث ناشی از سقوط اشجار رفع خطر و پاکسازی شد.

 

 

وی ادامه داد: مقرر شد فردا تیم‌های ارزیاب خسارات از هلال احمر، بنیاد مسکن، راهداری، جهاد کشاورزی و شرکت برق نسبت به ارزیابی خسارات و پیگیری بازسازی آسیب‌ها و رفع خطر از مناطق  اقدامات لازم را انجام دهند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه مقرر شد جمعیت هلال‌احمر در راستای تأمین اقلام امدادی خسارت‌دیدگان اقدام کند، عنوان کرد: شر‌کت آب منطقه‌ای و اداره منابع طبیعی باید نسبت به بررسی علل بروز خسارات و پیگیری اجرای طرح‌های پیشگرانه از سیل اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از چند روز فبل به صورت مداوم هشدارهای ایمنی به دستگاه‌های امدادی درخصوص آمادگی در برابر حوادث ابلاغ و اطلاع‌رسانی شده بود.

وی با اشاره به کشته شدن ۳ نفر در روستای نهوج شهرستان اردستان و یک نفر در کوهپایه در محور مشکنان به تودشک بر اثر سیل خاطرنشان کرد: در اثر حوادث سیل و مخاطرات جوی خساراتی به بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی، راه‌ها، پل‌ها، تأسیسات شهری و روستایی، معابر، بخش دام و طیور و زنبور عسل، شبکه‌های برق و آب وارد شد.

21112222

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها