۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
بازدید:۶۳۸
منابع غربی اعلام کردند که اوکراین ضدحمله‌ای که مدتها از آن صحبت می‌کرد را آغاز کرده است.
کد خبر : ۱۹۵۳۷

رسانه‌های غربی شامگاه امروز (پنج‌شنبه) در گزارش‌هایی از آغاز ضدحملاتی خبر دادند که اوکراین در چندوقت اخیر از آن بار‌ها صحبت می‌کرد.

نشریه نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شد: «ضد حمله مورد انتظار ارتش اوکراین علیه نیرو‌های روسیه آغاز شده است و مرحله‌ای جدید را با هدف بازگرداندن حاکمیت ارضی اوکراین و حفظ حمایت غرب در جنگ شروع می‌کند.»

 


 به گفته چهار نفر از نیرو‌های مسلح این کشور که خواستند نامشان فاش نشود، سربازان اوکراین حملات خود را در خط مقدم در جنوب شرق این کشور تشدید کردند.

این در حالیست که پیش از این «ایگور ژوکوا» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی، با ادعای اینکه کی‌یف به سلاح و مهمات بیشتری نیاز دارد تا بتواند یک ضد حمله موفق علیه نیرو‌های روسی انجام دهد، از کشور‌های اروپایی خواست تا تجهیزاتی که قول آن را داده بودند را زودتر به اوکراین برسانند.

پیشتر از آن هم هفته گذشته «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، اعلام کرد که در حال حاضر نوعی کار برای افزایش شدت گلوله باران تجهیزات لجستیک روسیه به منظور کاهش توانایی‌های رزمی آن‌ها در آینده نزدیک و کاهش قدرت دفاعی آن‌ها در حال انجام است.

 

 

با وجود اینکه نشانه‌های واضح مبنی بر اینکه یک ضد حمله در راه است، پودولیاک نیز از فاش کردن تاریخ‌های مشخص خودداری کرد. چند هفته پیش رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرده بود این کشور زمان، نیرو و قدرت کافی برای شروع ضد حملات علیه روسیه را ندارد.

حمله مرموز به سد کاخوفکا که همچنان منشا مشخص نیست نیز مزید بر علت شده چرا که طرف روسی تاکید دارد اوکراین با این حمله تروریستی به دنبال جهت‌دهی به نیروهای روسی بوده تا بتواند آن‌ها را هدف قرار دهد.

565555
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها