۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
بازدید:۳۸۴
فرماندار لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد از خاکستر شدن بخش زیادی از مزارع کشاورزان این شهرستان در منطقه‌ای به نام " گُورِ دآلو" خبرداد.
کد خبر : ۱۹۵۳۶

"جلال دانش" در گفت و گو با ایلنا با تشریح چگونگی ‌وضعیت جغرافیایی این مزارع در شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه آتش سوزی در مزارع با نام محلی" گُورِ دآلو "، ساعاتی پیش شروع شده و بخش زیادی از محصولات این مزارع را که گندم و جو میباشد به تَلی از خاکستر تبدیل کرده است.

 


وی با اشاره به تداوم آتش‌سوزی در این مزارع، خاطرنشان کرد: تاکنون حداقل پنج هکتار از مزارع این منطقه دچار خسارت شدید شده است.

فرماندار لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شعله‌های این آتش سوزی بدلیل وزش بادهای موسمی رو به گسترش است، یادآورشد: متاسفانه این شعله‌ها  کماکان مزارع را طعمه خود می‌کند.

دانش گفت: تلاش برای مهار این آتش سوزی همچنان ادامه دارد اما اعزام نیرو به برخی از نقاط مزارع بدلیل شعله‌های فراوان آتش امکان پذیر نیست و این امر عملیات مهار آتش‌سوزی را با مشکل مواجه کرده است.

 

 

وی از حضور فعال نیروهای مردمی در مزارع "گُورِ دآلو" لنده بطور ویژه تقدیر و از نیروهای امدادی خواست هرچه زودتر خود را به محل آتش سوزی برسانند.

دانش گفت: باتوجه به فوران شدن شعله‌های آتش امکان نیاز داشتن به بالگرد آب پاش هم وجود دارد و البته هماهنگی هایی در این ارتباط صورت گرفته است.

انتهای پیام/211111

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها