۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
بازدید:۶۳۸۴
منابع رسانه‌ای از دستگیری یکی از مخالفان «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پس از انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند.
کد خبر : ۱۹۳۸۷

 منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از دستگیری یکی از مخالفان «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به دلیل انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی علیه او خبر دادند.

 

 


 باکو مدعی است که «امراه طاهمازوف» فعال جمهوری آذربایجانی به اتهام سرپیچی از دستورات پلیس به ۳۰ روز بازداشت محکوم شده است.

 

 

برخی فعالان اجتماعی با رد این ادعا گفتند که دستگیری طاهمازوف مرتبط به یک پست در شبکه‌های اجتماعی است که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان را خطاب قرار داده است.

 

 

احزاب مخالف دولت «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان از جمله حزب اپوزیسیون «جبهه مردمی» بارها هواداران خود را به برگزاری تجمعاتی دعوت کرده‌اند. 

 

 

طاهمازوف در ۲۷ مه (شنبه ۶ خرداد)  دستگیر شد، اما دستگیری او تنها در ۶ ژوئن (سه شنبه ۱۶ خرداد) علنی شد. دستگیری طاهمازوف مربوط به یک پست فیسبوکی او در ۱۶ مه (سه شنبه  ۲۶ اردیبهشت ) بود که از «الهام علی‌اف» رئیس ‌جمهور جمهوری آذربایجان خواسته بود «علی‌زمین سلایف» یکی از اعضای حزب مخالف «جبهه مردمی» را آزاد کند. سلایف در بهمن ماه ۱۴۰۱  بازداشت و به چهار سال زندان محکوم شد.

 

 

در پست فیسبوکی طاهمازوف آمده بود: «الهام علی اف، مردم را خسته کردی، همه را خسته کردی. سلایف را آزاد کن. بگذار زندگی کنیم.»

 

این پست بعدها از این شبکه اجتماعی حذف شده است. وکیل طاهمازوف تایید کرده که موکلش در ۲۷ مه به یک پاسگاه پلیس در «سبائیل» برده و ۲ روز در آنجا بازداشت شد. او افزود که تلفن موکلش توسط پلیس ضبط شده است.

 

 

این در حالی است که سخنگوی وزارت کشور جمهوری آذربایجان گفته است که بازداشت طاهمازوف ارتباطی با پست‌هایش در شبکه‌های اجتماعی ندارد و او به دلیل سرپیچی از قانون بازداشت شده است.

 

 

چندی قبل، منابع رسانه‌ای از دستگیری مخالفان رئیس جمهوری آذربایجان در شهر «باکو» خبر دادند.به گزارش منابع خبری، پلیس جمهوری آذربایجان ۲ نفر از اعضای «جنبش دموکراسی ۱۹۱۸» را دستگیر و سه فعال دیگر را به دلیل برگزاری تظاهراتی که خواستار آزادی «بختیار حاجی اف» از دیگر فعال اجتماعی شده بودند، بازداشت کرد.

پایان پیام/211111

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها