آخرین اخبار
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
بازدید:۱۵۴
سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی پس از چند بار رفت و آمد بین مجلس و این شورا خبر داد.
کد خبر : ۱۸۹۶

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر و سپاس از مردم برای حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن گفت: طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی چندبار میان مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد بود که این طرح مغایر با قانون اساسی و شرع شناخته نشد، این طرح راجع به تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی و تخصصی است که ما در این زمینه فاقد قانون بودیم. رویکرد شورای نگهبان همواره این بود که این تشکل ها فارغ از تشکل های سیاسی و احزاب است و‌ جایگاه تخصصی دارد که با عدم مغایرت با قانون اساسی و شرع این طرح اکنون به قانون تبدیل شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع دیگر بحث یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات دولت عضو است در جلسه اخیر مورد بررسی قرار گرفت و مخالف قانون اساسی و شرع شناخته نشد. این آخرین بخش از فرآیند و مراحل قانونی عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بود که بدین ترتیب به پایان رسید.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: طرح اصلاح بند ب ماده ۳۹ قانون مالیات در بحث مالیات‌ها و عوارض شهرداری‌ها هم بود که در جلسه اخیر مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با قانون اساسی و شرع شناخته نشد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها