آخرین اخبار
۰۶ آبان ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۱
نیازمند تغییر رویکرد هستیم

علوی: گذار از «رسانه‌محور» به «مشارکت‌محور»؛ کلید اقناع افکار عمومی در مدیریت شهرداری تهران

علوی: گذار از «رسانه‌محور» به «مشارکت‌محور»؛ کلید اقناع افکار عمومی در مدیریت شهرداری تهران
بازدید:۳۳۸
دکتر سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و رئیس ستاد سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌های) شهر تهران، با تشریح موانع موجود در عرصه اطلاع‌رسانی شهری، تأکید کرد که مهم‌ترین چالش پایتخت در «اقناع افکار عمومی»، کمبود زبان ارتباطی مؤثر است و این مشکل تنها با تغییر ساختار اطلاع‌رسانی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار شهری صد آنلاین، دکتر سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌های) شهر تهران، با تشریح موانع موجود در عرصه اطلاع‌رسانی شهری، تأکید کرد که مهم‌ترین چالش پایتخت در «اقناع افکار عمومی»، کمبود زبان ارتباطی مؤثر است و این مشکل تنها با تغییر ساختار اطلاع‌رسانی قابل حل است.

 

دکتر علوی در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، صراحتاً خواستار تغییر رویکرد شد و اظهار داشت: «تا زمانی‌که خبر را از مسیر رسانه‌محور منتقل کنیم، نه مشارکت‌محور، دستاوردها به درستی در جامعه حس نخواهند شد.»

 

به گفته رئیس ستاد سمن‌های شهر تهران، تهران نیازمند گفت‌وگویی تازه با شهروندان است؛ گفت‌وگویی که بتواند از سطح گزارش‌دهی فراتر رفته و در عمق و ذهن مردم ماندگار شود. این تغییر زبان، مستلزم آن است که شهروندان از حالت منفعل مخاطب خارج شده و به شرکای فعال در انتقال و درک برنامه‌های شهری تبدیل شوند.

 

تازه‌ها