۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۹
تمام داروهای ریزش مو / این گیاه پادشاه ایرانی یک طرف
بازدید:۱۴۷۲
صد آنلاین | آویشن با تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش مو می‌تواند به رشد مو کمک کند. این سبزی معطر همچنین گردش خون را تحریک می‌کند؛ بنابراین برخی بر این باورند که مالیدن روغن موی حاوی آویشن روی پوست سر باعث انتقال مواد مغذی به پوست سر شده و رشد مو را تقویت می‌کند. خواص آویشن ممکن است برای مشکلات شوره سر و پاک‌سازی آلودگی‌های پوست سر نیز مفید باشد.
کد خبر : ۱۸۵۳۶

آویشن با تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش مو می‌تواند به رشد مو کمک کند. این سبزی معطر همچنین گردش خون را تحریک می‌کند؛ بنابراین برخی بر این باورند که مالیدن روغن موی حاوی آویشن روی پوست سر باعث انتقال مواد مغذی به پوست سر شده و رشد مو را تقویت می‌کند. خواص آویشن ممکن است برای مشکلات شوره سر و پاک‌سازی آلودگی‌های پوست سر نیز مفید باشد.

 

 

خواص آویشن

 

 

مانند روغن چوب سدر، روغن آویشن نیز در درمان طاسی منطقه‌ای (آلوپسی آره‌آتا) مفید بوده است. اما آلوپسی چیست؟ آلوپسی اصطلاحی عمومی برای ریزش مو است. آلوپسی آره‌آتا، نوعی اختلال خودایمنی است که باعث ریزش مو اغلب به صورت دسته‌ای و به شکل سکه‌ می‌شود.

 

 

 

تکه‌های کوچک طاس که روی پوست سر یا سایر قسمت‌های بدن ظاهر می‌شوند که به اصطلاح به آن طاسی سکه ای یا ریزش مو سکه‌ ای نیز می‌گویند. تکه‌ها ممکن است گسترده‌تر شوند و با رسیدن به هم، به یک نقطه طاس بزرگ‌تر تبدیل شوند.


مو در یک نقطه دوباره رشد می‌کند و در نقطه دیگر می‌ریزد.
در مدت‌زمان کوتاهی موهای زیادی از دست می‌روند.
در هوای سرد ریزش مو بیشتر می‌شود.
ناخن‌های دست و پا قرمز، شکننده و حفره‌دار می‌شوند.


در این بیماری، پوست قسمت‌های طاس، بدون بثورات و قرمزی است. اما ممکن است قبل از ریزش مو احساس سوزن‌سوزن‌شدن، خارش یا سوزش پوست داشته باشید.

 

طی یک مطالعه با هدف بررسی اثر رایحه‌درمانی در درمان بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا، محققان ۸۶ بیمار را به 2 گروه تقسیم کردند: گروه آزمایش و گروه شاهد. گروه آزمایش روزانه اسانس‌های روغنی (آویشن، رزماری، اسطوخودوس و چوب سدر) را در مخلوطی از روغن‌های حامل (جوجوبا و هسته انگور) روی پوست سر خود ماساژ دادند. گروه شاهد فقط از روغن‌های حامل برای ماساژ سرشان استفاده کردند. در نهایت، 44 درصد از بیماران گروه آزمایش و 15 درصد از بیماران گروه شاهد بهبود یافتند.

 

 

thyme extract

 

 

کاربردهای پزشکی آویشن


بسیاری متخصصان معتقدند که استفاده از روغن آویشن می‌تواند به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی، مفید باشد؛ نه به صورت یک دارو یا درمان مجزا.

 

در ادامه، با فواید پزشکی آویشن آشنا می‌شویم.

 

آویشن در پروسه درمانی مجموعه‌ای تقریباً جامع از بیماری‌ها کمک‌کننده است. بیماری‌ها و مشکلاتی نظیر:

 

آکنه
تبخال
درماتیت (التهاب پوست)
ریزش مو
بوی بد دهان
التهاب لثه
برفک دهان
التهاب لوزه
التهاب حنجره (لارنژیت)
عفونت گوش
گلودرد
سرماخوردگی
سرفه
سیاه‌سرفه
برونشیت (التهاب پوشش مجاری تنفسی)
نفخ شکم
اختلال در عملکرد کبد
مشکل در دفع ادرار
عفونت مجاری ادراری
اسهال
کولیک
گرفتگی عضلات (مانند درد شکم ناشی از قاعدگی)
التهاب مفاصل (آرتریت)
سندرم پیش از قاعدگی
سیاتیک
اضطراب
زوال عقل (دمانس)

 

 

12111

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها