به گزارش صدآنلاین به نقل از ایسنا، عبدالقادر اورال اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه اظهار کرد: این قانون جدید با هدف ارتقا سلامت، راحتی و استانداردهای خدمات بینالمللی مسافران وضع شده است.
اورال اوغلو تاکید کرد: این دستورالعمل برای همه ایرلاینهایی اعمال میشود که مسافران را در داخل مرزهای ترکیه و خارج از آن جابجا میکنند و بلافاصله لازمالاجرا است. کمآبی بدن، به ویژه در ماههای تابستان یا در پروازهایی که تهویه کافی در کابین ندارند، به مشکلات جدی سلامتی مانند سردرد، کاهش تمرکز و فوریتهای پزشکی منجر میشود.
وی گفت: به عنوان بخشی از دستورالعملهای ارسال شده اداره کل هواپیمایی کشوری ترکیه، در همه ایرلاینهای حامل مسافر، ارائه حداقل ۲۰۰ میلیلیتر آب آشامیدنی رایگان در طول پرواز، برای هر مسافر الزامی خواهد بود و طبق این آییننامه هیچ مدت زمان خاصی برای پرواز در نظر گرفته نخواهد شد.
وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه بیان کرد: این آییننامه بخشی از تلاشهای گستردهتر برای همسوسازی خدمات هوانوردی ترکیه با بهترین شیوههای بینالمللی است زیرا تامین نیازهای اولیه مسافران مانند دسترسی به آب آشامیدنی، مسئولیت استاندارد تجاری در عملیات هوانوردی جهانی، محسوب میشود.
اورال اوغلو افزود: این تصمیم نه فقط اقدام بهداشت عمومی، بلکه راهی برای تقویت جایگاه ترکیه در جامعه بینالمللی هوانوردی است. ارائه آب آشامیدنی رایگان به مسافران، رضایت مسافران و اعتبار بینالمللی کسب و کارهای ما را افزایش میدهد.
پیشبینی میشود این الزام جدید، تاثیر عملیاتی فوری بر شرکتهای هواپیمایی داخلی و بینالمللی فعال در ترکیه داشته باشد. خطوط هوایی باید رویههای خدمات داخل هواپیما خود را برای مطابقت با دستورالعملهای بهروز شده هوانوردی غیرنظامی، تطبیق دهند.
این آییننامه تصریح کرد: ارائه آب آشامیدنی رایگان برای همه پروازها صرف نظر از طول زمان پرواز، اعمال میشود و حتی مسیرهای داخلی کوتاه نیز باید با این دستورالعمل جدید مطابقت داشته باشند و تمرکز این وزارتخانه بر استانداردهای یکسان، خدمات مسافری در همه زمینهها را تقویت خواهد کرد.
سایت اف تی ان نیوز گزارش کرد، وزارت حمل و نقل ترکیه، مجازاتی برای عدم رعایت این قانون تعیین نکرده است، اما مقامات اعلام کردهاند که اجرای این قانون توسط اداره هوانوردی کشوری ترکیه مدیریت خواهد شد. این دستورالعمل، نشاندهنده روند رو به رشد هوانوردی جهانی برای اولویت دادن به رفاه و سلامت مسافران، به عنوان بخشی از تجربه اصلی سفر است.