آخرین اخبار
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
بازدید:۵۱۲۰
مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به بارش برف در پایتخت تا صبح فردا گفت: احتمال سقوط بهمن در جاده‌ها وجود دارد لذا شهروندان از صعود به ارتفاعات و مسافرت جدا خودداری کنند.
کد خبر : ۱۸۰۳

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان تهران، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار بارشی در همه ایستگاه‌های شهرستان‌های استان تهران، بارش برف ادامه دارد.

وی گفت: انتظار می‌رود شرایط بارشی تا نیمه شب و صبح فردا ادامه‌دار باشد و به تدریج از شدت بارش‌ها کم شده و تا ظهر فردا شدت ابرها کاهش می‌یابد و این کم شدن شدت بارش از غرب استان تهران آغاز می‌شود و از شرق خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: تا این لحظه در ایستگاه فرودگاه مهرآباد 5 سانتی‌متر و در لواسانات 14 سانتی‌متر میزان بارش برف گزارش شده و در دیگر ایستگاه‌ها میزان بارش کمتر بوده است.

سامانه بارشی جدید از چهارشنبه وارد استان تهران می‌شود

غلامی در ادامه با اشاره به سامانه بارشی دیگر بیان کرد: از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگر وارد استان تهران می‌شود که بارش‌های دیگری چون باران و برف به‌همراه خواهد داشت که در بخش شمالی استان تهران شاهد برف و در قسمت جنوبی در برخی ساعات شاهد بارش برف و در بخش دیگر شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی ادامه داد: سامانه بارشی چهارشنبه در ارتفاعات بارش برف و کولاک به‌همراه خواهد داشت که در محورهای کوهستانی ضمن لغزندگی جاده‌ها باعث کاهش محسوس دید خواهد شد. 

مدیرکل هواشناسی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌های گذشته برف و بارش های کنونی، احتمال سقوط بهمن در جاده‌ها وجود دارد و به کوهنوردان و مسافران به شدت توصیه می‌کنیم تا از صعود به ارتفاعات و مسافرت جدا خودداری کرده و اگر مجبور به تردد هستند لوازمی چون زنجیر چرخ، آذوقه و سوخت را به‌همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها