آخرین اخبار
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
بازدید:۲۸۶۵
امام جمعه طالقان گفت: در برخی از روستاهای طالقان آثار سه هزار ساله احیا شده است، اگر طالقان از بین برود بخشی از تاریخ از بین می‌رود.
کد خبر : ۱۷۴۴۹

 حجت‌الاسلام والمسلمین فضل‌الله حسینی، امام جمعه طالقان، در آیین بزرگداشت سالگرد «شهید دکتر ابراهیم حشمت طالقانی» با اشاره به اینکه طالقان یک تاریخ است، گفت: اگر با طرح آبخیز طالقان و محو کردن روستاها مقابله می‌کنیم به این دلیل است که می‌خواهیم تاریخ احیا شود.

 


امام جمعه طالقان اضافه کرد: در برخی از روستاهای طالقان آثار سه هزار ساله احیا شده است، اگر طالقان از بین برود بخشی از تاریخ از بین می‌رود. حرص و جوش ما برای طالقان و تاریخ آن است.

وی افزود: در کتاب‌هایی که در مورد شهید حشمت نوشته شده او را مرد شماره ۲ نهضت جنگل یاد شده است، کتاب دکتر حشمت که بودو در نهضت جنگل چه کرد بیانگر بزرگی شخصیت و عملکرد ایشان است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید حشمت و فعالیت‌های این شهید والامقام در نهضت جنگل، یادآور شد: وی را پس از دستگیری به زندان انداختند و هرگز اجازه دفاع و‌توضیح اهداف نهضت جنگل را به این شهید ندادند، در این بین ۲۷۰ نفر به همراه دکتر حشمت بودند.

 

وی گرایش به مسائل سیاسی را فطری برشمرد و اظهار کرد: اگر بزرگانی همچون دکتر حشمت در دوران زندگی پر برکت خود به مسائل سیاسی ورود نمی‌کردند هرگز به این جایگاه و محبوبیت نمی‌رسیدند.

پایان پیام/7888

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها