به گزارش صد آنلاین ، مهدی جمالینژاد در صدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در دستور جلسه دوم این نشست در مورد” بازیهای رایانهای” ، بر ضرورت سیاستگذاری منسجم در حوزه بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی به عنوان محورهای توسعه فرهنگی، آموزشی و اقتصادی تأکید کرد.
وی با اشاره به نمایندگان نهادهایی همچون بنیاد ملی بازیهای رایانهای، شورای انقلاب فرهنگی، شهرداری اصفهان و دانشگاه اصفهان تصریح کرد:نقش کلان این بازیهای رایانهای در فرهنگ و اقتصاد زیاد است و مشارکتکنندگان بر اهمیت بازیهای رایانهای به عنوان ابزاری مؤثر در فرهنگسازی، آموزش و حتی مقابله با آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد دیجیتال تأکید دارند.
استاندار اصفهان همچنین، از بنیاد ملی بازیهای رایانهای به عنوان نهاد سیاستگذار اصلی این حوزه یاد کرد و بر لزوم حمایت مالی و بر کاهش تعارضهای نهادی برای توسعه آن تاکید کرد.
وی ادامه داد:اصفهان ظرفیت؛ پایگاه ملی بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی را با توجه به ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و علمی اصفهان دارد وپیشنهاد میشود این استان به عنوان قطب اصلی بازیهای رایانهای و هوش مصنوعی در کشور تعیین شود.
جمالینژاد از جمله برنامههای مطرحشده را برگزاری رویدادهای تخصصی بینالمللی، راهاندازی شتابدهندههای استارتآپی و استفاده از فناوریهایی مانند واقعیت مجازی برای معرفی جاذبههای تاریخی اصفهان برشمرد.
وی اضافه کرد:شهرداری اصفهان و دانشگاه اصفهان به عنوان دو نهاد پیشرو در این طرح معرفی شدند که میتوانند با همکاری یکدیگر، پروژههایی مانند بازیهای تعاملی با محوریت دفاع مقدس و میراث معنوی اصفهان را اجرایی کنند. استاندار اصفهان بیان کرد:همچنین، برگزاری سمپوزیومهای تخصصی، کارگاههای آموزشی و مسابقات بینالمللی در دستور کار قرار گرفته است.
جمالینژاد گفت: توسعه این حوزه نهتنها به رشد اقتصادی و اشتغالزایی منجر میشود، بلکه میتواند سرمایه اجتماعی قابلتوجهی ایجاد کند.
وی در پایان، از امضای تفاهمنامهای برای همگرایی بیشتر نهادهای مرتبط خبر داده تا اصفهان بتواند به عنوان الگویی موفق در این زمینه مطرح شود.