آخرین اخبار
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
بازدید:۸۹۵
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که باید به جای تأخیر که موجب طولانی شدن بحران می‌شود برای نجات کشور مذاکره را در پیش گرفت.
کد خبر : ۱۶۸۰۹

 نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر مقاومت نبود لبنان در چارچوب معادله ارتش، مردم و مقاومت آزاد نمی‌شود. اگر مقاومت نبود نمی‌توانستیم حقوقمان در دریا را پس بگیریم و به نفت، گاز و آب خود دست یابیم. اگر مقاومت نبود اسرائیل همچنان به کشتار روزنامه مردم ما و ورود به شهرها و روستاهایمان ادامه می‌داد. اگر مقاومت نبود جبهه لبنان با رژیم صهیونیستی طی بیش از ۱۶ سال آرام نمی‌شد.

 

 


وی گفت: برخی در لبنان با این بهانه که سلاح تنها باید در دست دولت باشد خواهان خلع سلاح مقاومت هستند. ما به آن‌ها می گوییم سلاح برای حفظ امنیت داخلی و حمایت از مرزها منحصرا در دست دولت است؛ اما اگر دولت نتواند از مرزها حفاظت کند مقاومت باید باشد تا از کشور محافظت کند تا دولت بتواند به طور کامل از ما محافظت کند و موشک‌ها و جنگنده‌هایی داشته باشد که بتواند از طریق آن اسرائیل را به زوال تهدید کند تا دست از تجاوز به کشور ما بردارد. در آن صورت خواهید دید که ما بخش جدایی ناپذیری از سلاح هستیم.

نعیم قاسم گفت: حزب الله تجربه منحصربفرد و بزرگی نه فقط در لبنان بلکه در سطح جهان ارائه کرد. اولین مقاومتی که در تاریخ پیروز شد و از دشمنان یا کسانی که دشمنان آن‌ها را فریفتند انتقام نگرفت؛ بلکه موضوع را به دستگاه قضایی لبنان سپرد تا مزدوران را مجازات کند. اولین مقاومتی که دادگاه‌های نظامی را تأسیس نکرد و امور را به دولت واگذاشت. اولین مقاومتی که وارد انتخابات پارلمانی شد و پیروز شد. اولین مقاومتی که وارد دولت شد تا به آن کمک کند. ما وارد دولت شدیم تا آن را تقویت کنیم.

وی گفت: گزینه سیاسی حزب‌الله لبنان یک گزینه به نفع لبنان است. منفعت ما در استقلال است؛ اما استقلال تنها برای ما نیست. ما به دفاع از سرزمین و کرامت خود ادامه می‌دهیم. حزب‌الله بیش از همه به قانون اساسی و قوانین پایبند است. حزب‌الله برای حفظ وحدت ملی و از بین بردن فتنه طایفه‌ای و مذهبی تلاش کرد.

نعیم قاسم گفت: تلاش‌هایی برای انتخاب رئیس جمهوری صورت می‌گیرد. دودستگی‌ میان فراکسیون‌ها وجود دارد. ما به عنوان حزب‌الله به عنوان یک گزینه سیاسی و ملی یک باتجربه را انتخاب کردیم که قادر به حل مشکلات و بحران‌ها باشد. بیایید برای نجات کشور به جای تأخیری که بحران را طولانی می‌کند و ما را در مقابل شرایطی دشوار و پیچیده قرار می‌دهد، مذاکره کنیم.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها