به گزارش صد آنلاین ، همچون همه جای کشور، در خودروسازی نیز مرغ همسایه غاز است. به کرات مشاهده شده که خودروسازان برای اداره خود از ظرفیت داخلی استفاده نکرده و دست به دامن بیرونی ها شده است. در یک نگاه آسیب شناسانه ریشه این پدیده نامبارک از دو حالت خارج نبوده است. یا «زدوبندهای بیرونی» و یا «غفلت مدیران داخلی».
از برون سپاری قراردادها در پشتیبانی و تامین مواد و قطعه گرفته تا پول پاشی خصوصی ها برای تصاحب ام آر پی و انتصاب مدیران بی تجربه بیرونی در پست های فنی خودروسازی. این رویه در بسیاری از بخش های مهم و پولدار خودروسازی رایج است.
در همین چارچوب اخیرا شنیده شده قرار است برگزاری «نمایشگاه قطعات خودرو» بعد از سال های متمادی به یک مجری حوزه «کودک و سرگرمی» واگذار شود که تاکنون هیچ سابقه خودرویی نداشته است. اتفاق عجیبی که با اما و اگرهای زیادی همراه است.
طبق بررسی های صورت گرفته پیش از این مجری برگزاری نمایشگاه ها قطعات خودرو، «شرکت بازرگانی ایدرو» بوده که یک نهاد نیمه دولتی و متعلق به خودروسازی است. اینکه چرا مسئولان سازمان تجارت اقدام به چنین کاری نموده اند نیازمند شفاف سازی است. به ویژه این سوال مطرح است که آیا این واگذاری در فرایند رقابتی و شفاف صورت گرفته یا نه؟ براساس کدام منطق و ادله، حکم به چنین کاری داده شده است؟
منبع: خط بازار