۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
بازدید:۲۰۲۵۵
صدآنلاین | رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفته است در صورتی که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا دو بعلاوه دو باقی بماند، قهرمان این فصل لیگ برتر و فصل گذشته مستقیم به لیگ قهرمانان صعود می کنند و قهرمانان جام حذفی هم راهی مرحله پلی آف خواهند شد.
کد خبر : ۱۶۶۶

طرح سازمان لیگ علیه سرخ ها/ تنها راه آسیایی شدن پرسپولیس

فصل گذشته استقلال قهرمان لیگ برتر شد و تیم نساجی هم به قهرمانی جام حذفی رسید. در صورتی که سهمیه تعیین شده برای ایران در لیگ قهرمانان آسیا دو بعلاوه دو اعلام شود، استقلال مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می کند اما نساجی راهی مرحله پلی آف می شود.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات در این باره می گوید: « کشورهای مختلف مدل‌های مختلف دارند و یک دوره شرایط خاصی دارد و در ادوار بعدی به مدل روتین باز خواهد گشت. کار کارشناسی خوبی انجام دادیم و به هیأت رئیسه تقدیم کردیم تا تصمیم‌گیری شود.به این ترتیب قهرمانان فصل گذشته و قهرمانان فصل آینده با ترکیبی مشخص رتبه یک تا چهار را خواهند داشت. اگر این موضوع به تصویب برسد مشکلی نخواهیم داشت. قهرمانان لیگ و جام حذفی در فصل گذشته و آینده این سهمیه‌ها را از یک تا چهار در اختیار خواهند گرفت. به این ترتیب از ۴ تا ۲ سهمیه خواهیم داشت که در بدترین حالت برای ما امسال ۲+۲ سهمیه خواهد بود.»

سوال مهم اهالی فوتبال این است که اگر سهمیه ایران سه بعلاوه یک تعیین شود،  قهرمان جام حذفی که به لیگ قهرمانان آسیا صعود می کند، قهرمان این فصل جام حذفی است یا فصل گذشته. این توسط سازمان لیگ مشخص نشده است. فصل گذشته استقلال قهرمان لیگ برتر شده و نساجی هم بر سکوی نخست جام حذفی ایستاد. در این صورت تیم پرسپولیس در کنار استقلال برای صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا باید قهرمان این فصل لیگ برتر شود.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها