آخرین اخبار
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۵

جزئیات سانحه مرگبار در محل تعمیر هواپیمای بوئینگ ۷۳۷

جزئیات سانحه مرگبار در محل تعمیر هواپیمای بوئینگ ۷۳۷
بازدید:۱۰۸۹
صد آنلاین | مهدی رمضانی مدیر روابط عمومی‌سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به سانحه برای هواپیمای بوئینگ هواپیمایی وارش در یکی از مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما اظهار کرد: «همکاران در دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشور بلافاصله پس از اطلاع این سانحه به محل اعزام شدند.»
کد خبر : ۱۶۵۵۸۶
 به گزارش صد آنلاین، در روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه (ساعت ۱۲:۳۵ ظهر) در یکی از مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما در استان تهران ، حادثه‌ای فوت‌بار در حالی رخ داد که دو تکنیسین متخصص در زمان انجام عملیات تعمیراتی بر روی یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی وارش ، جنگنده زندگی‌شان را از دست دادند.
 

  • نوع هواپیما: بوئینگ ۷۳۷
  • شرکت هواپیمایی: وارش
  • مرکز تعمیر: شرکت فارسکو (مرکز خدمات تعمیر و نگهداری هواپیماها)
  • زمان وقوع: ساعت ۱۲:۳۵ ظهر دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نوع عملیات: تعمیرات دوره‌ای "C Check"
 
چگونگی وقوع سانحه:
  • در جریان انجام عملیات تعمیراتی، ارابه فرود جلوی هواپیما (Landing Gear) به صورت ناگهانی و غیرمنتظره جمع شد .
  • در نتیجه دماغه هواپیما با ضربه سنگین به زمین افتاد .
  • این اتفاق منجر به فوت دو تکنیسین که در نزدیکی قسمت جلویی هواپیما مشغول به کار بودند، شد.

متوفیان:

  1. جلیل یزدانی – تکنیسین فنی
  2. محمود اعتصامی – تکنیسین فنی
 

هر دو از پرسنل مجرب و با سابقه در بخش تعمیر و نگهداری هواپیماها بودند.

 
واکنش‌های رسمی:

سازمان هواپیمایی کشوری:

  • مهدی رمضانی (مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری):

    «همکاران در دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشور بلافاصله پس از اطلاع این سانحه به محل اعزام شدند.»

 

مقامات قضایی و انتظامی:

  • پلیس فرودگاه و مقامات قضایی نیز در محل حاضر شده و آغاز به بررسی موضوع کردند.
 

 علت دقیق سانحه:

  • علت اصلی این سقوط هنوز در دست بررسی کارشناسان ایمنی پرواز و سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.
  • این هواپیما در مرحله تعمیرات C Check قرار داشته است:
    • C Check نوعی تعمیرات جامع و کامل برای هواپیماهاست که در طول آن تمامی سیستم‌ها به‌طور کامل معاینه و تعمیر می‌شوند.
  • یکی از فرضیه‌های اولیه: خطای انسانی در نحوه قفل‌بندی یا فعال‌سازی ارابه فرود
  • همچنین ممکن است نواقص فنی در سیستم ارابه فرود یا عدم رعایت دستورالعمل‌های ایمنی نقش داشته باشد./ عصر ایران 
 
اشتراک گذاری:
گزارش خطا
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها