جزئیات سانحه مرگبار در محل تعمیر هواپیمای بوئینگ ۷۳۷
بازدید:۲۳۰۳
صد آنلاین | مهدی رمضانی مدیر روابط عمومیسازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به سانحه برای هواپیمای بوئینگ هواپیمایی وارش در یکی از مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما اظهار کرد: «همکاران در دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشور بلافاصله پس از اطلاع این سانحه به محل اعزام شدند.»
به گزارش صد آنلاین، در روز
دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه (ساعت ۱۲:۳۵ ظهر) در
یکی از مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما در استان تهران ، حادثهای فوتبار در حالی رخ داد که دو تکنیسین متخصص در زمان
انجام عملیات تعمیراتی بر روی یک فروند
هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی وارش ،
جنگنده زندگیشان را از دست دادند.
- نوع هواپیما: بوئینگ ۷۳۷
- شرکت هواپیمایی: وارش
- مرکز تعمیر: شرکت فارسکو (مرکز خدمات تعمیر و نگهداری هواپیماها)
- زمان وقوع: ساعت ۱۲:۳۵ ظهر دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
- نوع عملیات: تعمیرات دورهای "C Check"
چگونگی وقوع سانحه:
- در جریان انجام عملیات تعمیراتی، ارابه فرود جلوی هواپیما (Landing Gear) به صورت ناگهانی و غیرمنتظره جمع شد .
- در نتیجه دماغه هواپیما با ضربه سنگین به زمین افتاد .
- این اتفاق منجر به فوت دو تکنیسین که در نزدیکی قسمت جلویی هواپیما مشغول به کار بودند، شد.
متوفیان:
- جلیل یزدانی – تکنیسین فنی
- محمود اعتصامی – تکنیسین فنی
هر دو از پرسنل مجرب و با سابقه در بخش تعمیر و نگهداری هواپیماها بودند.
واکنشهای رسمی:
سازمان هواپیمایی کشوری:
- مهدی رمضانی (مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری):
«همکاران در دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشور بلافاصله پس از اطلاع این سانحه به محل اعزام شدند.»
مقامات قضایی و انتظامی:
- پلیس فرودگاه و مقامات قضایی نیز در محل حاضر شده و آغاز به بررسی موضوع کردند.
علت دقیق سانحه:
- علت اصلی این سقوط هنوز در دست بررسی کارشناسان ایمنی پرواز و سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد.
- این هواپیما در مرحله تعمیرات C Check قرار داشته است:
- C Check نوعی تعمیرات جامع و کامل برای هواپیماهاست که در طول آن تمامی سیستمها بهطور کامل معاینه و تعمیر میشوند.
- یکی از فرضیههای اولیه: خطای انسانی در نحوه قفلبندی یا فعالسازی ارابه فرود
- همچنین ممکن است نواقص فنی در سیستم ارابه فرود یا عدم رعایت دستورالعملهای ایمنی نقش داشته باشد./ عصر ایران