آخرین اخبار
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۲
گزارش صد آنلاین از یک لوگوی ملی با مشکلات در تعادل طراحی

ایران‌خودرو و لوگوی جدید؛ سقوط یک هویت بصری!

ایران‌خودرو و لوگوی جدید؛ سقوط یک هویت بصری!
بازدید:۱۸۹۷
صد آنلاین | یک لوگوی جدید باید نشان‌دهنده تکامل برند باشد، نه پسرفت آن! اما لوگوی جدید ایران‌خودرو چیزی جز یک تغییر عجولانه، بی‌هویت و بدون استراتژی نیست.
کد خبر : ۱۶۱۲۲۷

به گزارش خبرنگار اقتصادی صد آنلاین ، لوگوی قبلی با تمام ضعف‌هایش، حس قدرت، صنعت و ثبات را القا می‌کرد. اما طرح جدید فاقد هرگونه شخصیت منحصربه‌فرد است.


 اسب بی‌جان! در طراحی قبلی، فرم اسب نشان‌دهنده سرعت، استقامت و پویایی بود. اما حالا شبیه یک اسکچ آماده و بی‌روح شده که هیچ پیامی ندارد.


عدم هماهنگی فونت و تایپوگرافی: المان گرافیکی و نوشته‌ها هیچ ارتباط بصری با یکدیگر ندارند، که این نشان‌دهنده بی‌دقتی در اصول طراحی برند است.


 رنگ‌بندی سطحی و ناسازگار: طیف رنگی جدید، قدرت صنعتی بودن ایران‌خودرو را تضعیف کرده و به جای حس اعتماد و استحکام، یک ترکیب بی‌روح و معمولی ارائه داده است.


Masculine vs Feminine – مشکل در تعادل طراحی

بر اساس اصول منشور برند کاپ فرر، یک هویت بصری باید ترکیبی متعادل از ویژگی‌های Masculine (قدرت، ثبات، صنعتی بودن) و Feminine (انعطاف، خلاقیت، احساس) باشد.


 در این لوگوی جدید، به جای رسیدن به تعادل بصری مناسب، ویژگی‌های قدرت و استحکام حذف شده‌اند، اما در عوض خلاقیت و احساس هم به آن اضافه نشده است!


 این یعنی نه‌تنها ویژگی‌های صنعتی و مقتدرانه ایران‌خودرو حذف شده، بلکه جایگزین ارزشمندی هم برای آن در نظر گرفته نشده است.


نتیجه:

این تغییر نه‌تنها یک گام رو به جلو نیست، بلکه ایران‌خودرو را از نظر هویت بصری به عقب برده است.

 

عدم استراتژی، کپی‌کاری و نداشتن درک از هویت برند، باعث شده این تغییر هیچ تأثیر مثبتی روی تصویر ذهنی مخاطب نداشته باشد.

 

 آیا وقت آن نرسیده که تصمیم‌گیرندگان ایران‌خودرو، به‌جای آزمون و خطا، از متخصصان واقعی برندینگ و طراحی کمک بگیرند؟

 

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها