آخرین اخبار
۰۳ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۵
نشست رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با مدیران گردشگری مناطق شهرداری تهران
بازدید:۲۱۷
صد آنلاین | نشست صمیمی سید احمد علوی عضو و رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با مدیران گردشگری مناطق شنبه ۲ فروردین ماه۱۴۰۴ در سوله مدیریت بحران منطقه۶ در بوستان لاله تهران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۵۰۴۱

به گزارش صد آنلاین ، دکتر سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در نشست صمیمی بامدیران گردشگری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با اشاره به آغاز سال جدید و تقارن آن با میلاد حضرت علی (ع)، ضمن تبریک این ایام و آرزوی قبولی طاعات، تأکید کرد: سال جدید می‌تواند فرصتی برای بازنگری و تقویت ساختار گردشگری پایتخت باشد؛ سالی که باید پربرکت و همراه با تحول در حوزه خدمات‌رسانی به شهروندان تهرانی باشد. 

 


سید احمدی علوی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست ضمن استماع گزارش اقدامات شهرداری تهران در حوزه ستاد گردشگری نوروز 1404 بر ارائه خدمات بهتر و متنوع به مسافرین نورزی و شهروندان تهران و بهره گیری کامل از ظرفیت های گردشگری و میراثی شهر تهران تاکید کرد و گفت : تهران باید از مبدا گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.


نشست رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با مدیران گردشگری مناطق شهرداری تهران

 


باید خدمات گردشگری را به کف محلات برده و به مردم معرفی کنیم 

 

علوی با بیان اینکه سه سال گذشته همراه با آزمون و خطاهای فراوانی در حوزه گردشگری بوده است، افزود: اگر این تجربیات مکتوب و مدون می‌شد، امروز می‌توانستیم با انسجام بیشتری عمل کنیم. تمدید فعالیت مجموعه، در واقع فرصتی دوباره برای ارزیابی عملکردهاست؛ فرصتی که نباید از دست برود. 

 

وی ادامه داد: امروز مجموعه مدیریت شهری تهران، علاوه بر تجربه سه ساله در ستاد گردشگری، گام‌هایی جدی در مسیر تأسیس سازمان یا شرکت گردشگری برداشته است. این موضوع نباید به چشم یک موضوع سیاسی یا دست‌چندم دیده شود، بلکه باید به‌عنوان نیازی منطقی و اساسی برای شهر تلقی شود. 

 

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در این حوزه گفت: بخش قابل توجهی از مراکز گردشگری تهران تحت مدیریت شهرداری است، اما متأسفانه این مدیریت یکپارچه نیست و بسیاری از شهروندان حتی نمی‌دانند که از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند. 

 

وی افزود: مسئله ما کمبود برنامه نیست، بلکه عدم آگاهی مردم نسبت به برنامه‌های موجود است. به‌عنوان نمونه، مجموعه‌ای از مسیرها و خدمات گردشگری طراحی شده، اما مردم از آن‌ها بی‌اطلاع‌اند. حتی برخی کارکنان شهرداری هم از نحوه بهره‌مندی از این خدمات خبر ندارند، چه برسد به عموم مردم. 

 

علوی از مسئولان مربوطه خواست تا نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب از طریق نصب بنر و تبلیغات محیطی در مناطق مختلف اقدام کنند.

 

او تأکید کرد: در چنین ایامی که گردشگری و خدمات به مردم اولویت اصلی شهر تهران است، نباید با بهانه‌هایی چون نبود هماهنگی یا تأخیر در فرآیندهای اجرایی از اطلاع‌رسانی به شهروندان غافل شویم.

 

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده شهرداری تهران برای ایام نوروز، بر ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده و مردمی‌سازی خدمات گردشگری تأکید کرد. 

 

سید احمد علوی  با بیان اینکه «ایستاده‌ایم تا خدمات فرهنگی و گردشگری به دل محلات برود»، گفت: مردم باید خودشان این خدمات را مطالبه کنند. وقتی خانواده‌ای با برنامه‌ریزی قبلی برای بازدید از یک مجموعه گردشگری می‌آید، باید بداند این حق اوست و شهرداری تهران یک سال برای این لحظه برنامه‌ریزی کرده است. 

 

وی با انتقاد از نبود تبلیغات مؤثر برای سامانه جامع گردشگری تهران افزود: سامانه‌ای که قرار بود مبنای گردشگری شهر تهران باشد، نه در سطح شهر تبلیغ شده و نه روی بیلبوردهای سازمان زیباسازی دیده می‌شود. با این وضعیت چگونه می‌خواهیم تهران را از یک شهر گذری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم؟ 

 

علوی ادامه داد: از یک ماه قبل از نوروز، نامه‌نگاری‌هایی برای تأمین ۲۲ دستگاه اتوبوس گردشگری انجام شد، اما چرا محقق نشد؟ شورا باید در این زمینه ورود کند. انتظار ما این است که مسیرهای گردشگری و اطلاعات دسترسی به مردم منتقل و در قالب بنر در مسیرهای اصلی و محلی نصب شود. 

 

وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی شورا از مجموعه‌های گردشگری گفت: ما در صحن شورا تصویب کردیم که برخی تخفیف‌ها برای بازدیدهای عمومی و دانش‌آموزی ارائه شود، اما متأسفانه برخی مجموعه‌ها نه‌تنها همکاری نکردند بلکه برای این تصمیمات به فرمانداری شکایت کرده‌اند. این در حالی است که این مجموعه‌ها سالانه بودجه قابل توجهی از شهرداری دریافت می‌کنند. 

 

دکتر علوی تصریح کرد: روزی که ما وارد شورا شدیم، بودجه گردشگری تهران تنها ۴ میلیارد تومان بود. امروز تنها برای مرمت و احیای زیرساخت‌ها، بیش از هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است. با این حجم از حمایت مالی، مجموعه‌های گردشگری باید درهای خود را به روی مردم باز کنند و فعالیت عمومی داشته باشند، همان‌گونه که برج میلاد با برگزاری رویدادهای مختلف، مردم را به خود جذب می‌کند. 

 

نشست رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با مدیران گردشگری مناطق شهرداری تهران

مهدی حسینی مغویان
نویسنده:
مهدی حسینی مغویان
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها