آخرین اخبار
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
بازدید:۱۹۲
منابع خبری از درگیری خونین نیروهای مسلح پاکستان و تروریست‌ها در بلوچستان این کشور خبر دادند.
کد خبر : ۱۵۴۹۶

همزمان با ناآرامی‌های سیاسی در پاکستان، ارتش پاکستان روزشنبه اعلام کرد که طی درگیری نیروهای مسلح این کشور با تروریست‌ها شماری از نیروهای امنیتی و تروریست‌ها کشته و مجروح شدند.

در درگیری خونین بین نیروهای مسلح پاکستان و تروریست‌ها در شمال بلوچستان پاکستان در یک منطقه نظامی که جمعه شب رخ داد ۶ تروریست و ۷ نظامی پاکستانی کشته شدند. بلوچستان بزرگ‌ترین ایالت پاکستان و مرکز این ایالت، شهر «کویته» است.

 


در این درگیری که طی آن تروریست‌ها مبادرت به گروگانگیری افراد محلی کردند علاوه بر نظامیان پاکستانی یکی از اهالی محلی نیز کشته و ۶ نفر از جمله یک زن نیز مجروح شدند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک حمله تروریستی را در شهر «خوشاب» از ایالت‌های «پنجاب» دفع کردند. 

آخرین گزارش‌ها از  تنش داخلی این کشور نیز حکایت از این دارد دادگاه عالی پاکستان برای «عمران خان» نخست‌وزیر سابق  وثیقه دو هفته‌ای تعیین و با صدور یک فرمان، دستگیری او در این زمان را ممنوع کرد. موافقت با صدور قرار وثیقه بعد از ان صورت گرفت که  سه شنبه گذشته بعد از بازداشت عمران خان، اعتراضات و درگیری‌های شدید در شهرهای مختلف پاکستان صورت گرفت که به کشته شدن حداقل هشت نفر و بازداشت حدود دو هزار نفر انجامید. 

عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است.در اعتراضات پس از بازداشت عمران خان دستکم ۸ نفر کشته و ۲۹۰ نفر در درگیری‌های جاری با ماموران اجرای قانون در سراسر این کشور زخمی شدند. 

پایاین پیام/99899

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها