به گزارش صدآنلاین، مجتبی معین وزیری، روز پنجشنبه اظهار داشت که مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد آغاز شده است. خانوارهای مشمول در این مرحله میتوانند از اعتبار تخصیصیافته برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
وی افزود: خانوارهای دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و خانوارهای دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار تخصیص مییابد.
دبیر ستاد کالابرگ الکترونیکی استان هرمزگان همچنین بیان کرد: مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت از میان چهار هزار و ۴۵۵ فروشگاه در سطح استان انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست. اعتبار تخصیصیافته تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ قابل استفاده خواهد بود.
وی افزود که برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار، مشمولان میتوانند اپلیکیشن «شما» را از بازارهای اپلیکیشن مانند «مایکت» دریافت کرده و همچنین برای استعلام مانده اعتبار خود از کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ استفاده کنند.
معین وزیری همچنین اعلام کرد که این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارها و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود. مشمولان میتوانند برای اطلاع از دهک درآمدی خانوار خود به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و با استفاده از مشخصات سرپرست خانوار دهک خود را مشاهده کنند.