به گزارش صدآنلاین، طبق گزارشهای منتشر شده، دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر قیمت، در حدود 1 میلیارد و 40 میلیون تومان معامله میشود. اما قیمت دنا پلاس EF7P شش دنده مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۳۰ میلیون تومانی نسبت به اوایل هفته به 930 میلیون تومان رسید.
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۲ نیز به 1 میلیارد و 10 میلیون تومان افزایش یافت که نشاندهنده افزایش حدود 10 میلیون تومانی نسبت به روزهای گذشته است. همچنین، قیمت دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۴ آپشنال در بازار آزاد 1 میلیارد و 190 میلیون تومان تعیین شده است.
برند | سال تولید | کارکرد (کیلومتر) | قیمت (تومان) |
---|---|---|---|
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده | ۱۴۰۳ | صفر | 1,040,000,000 |
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده | ۱۴۰۳ | صفر | 865,000,000 |
دنا پلاس EF7 شش دنده توربو | ۱۴۰۳ | صفر | 1,020,000,000 |
دنا پلاس EF7P شش دنده | ۱۴۰۳ | صفر | 930,000,000 |
دنا پلاس EF7 شش دنده توربو | ۱۴۰۳ | صفر | 975,000,000 |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال | ۱۴۰۴ | صفر | 1,190,000,000 |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال | ۱۴۰۳ | صفر | 1,130,000,000 |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو آپشنال | ۱۴۰۲ | صفر | 1,060,000,000 |
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده | ۱۴۰۲ | صفر | 1,010,000,000 |
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده | ۱۴۰۲ | صفر | 820,000,000 |
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده | ۱۴۰۲ | صفر | 845,000,000 |
در مقایسه ترمز دیسکی با ترمز کاسهای، ترمز دیسکی به دلیل ساختار خود و گردش مناسب هوا، دیرتر داغ میشود و کارایی بهتری دارد. این ساختار باعث میشود تا تعمیر و تعویض ترمزهای دیسکی سختتر باشد. یکی دیگر از تفاوتهای اصلی این دو سیستم استفاده از کالیبر در ترمز دیسکی به جای کفشکهای ترمز کاسهای است. علاوه بر این، افزایش تعداد پیستونها در ترمزهای دیسکی موجب افزایش کارایی آنها میشود.
در حال حاضر، معمولاً در چرخهای جلو از ترمز دیسکی استفاده میشود، چرا که چرخهای جلو فشار بیشتری را در زمان ترمزگیری متحمل میشوند. امروزه به ندرت خودرویی با ترمز کاسهای در هر چهار چرخ وجود دارد.