۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
بازدید:۴۵۳
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر اظهار داشت: عربستان برای پروازهای حج ایران تحریم سوختی اعمال نکرده و سال‌های گذشته هم این مشکل را نداشتیم.
کد خبر : ۱۳۷۶۳

 شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری امروز  درباره سهم شرکت ایران‌ایر در خرید و ورود هواپیماهای جدید اظهار داشت: ایران ایر سهمی در خرید اخیر هواپیماهای جدید ندارد و اساسا ایران‌ایر به دنبال خرید تایپ خاصی از هواپیما است که باعث تنوع در تایپ ناوگان این شرکت نشود. 

وی ادامه داد : اصل اول ایران‌ایر توسعه ناوگان از طریق سر خط کردن هواپیماهای زمینگیر است و امسال ۵٠ درصد از هواپیماهای atr سرخط می‌شود. 

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره انجام پروازهای حج تمتع گفت: هماهنگی‌ها برای برگزاری پروازهای حج انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد و پروازهای حج برنامه‌ریزی شده‌اند اما به هر حال کار بسیار سختی است چراکه تقریبا حدود ٩٠ هزار حاجی با ٨٠٠ پرواز باید جابه جا شوند و تنها برای انجام علمیات پروازهای برگشت حج نیاز به ١٢ فروند هواپیما داریم . 

فرزادی‌پور در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به کمبود هواپیما برای پروازهای بین‌المللی همزمان با پروازهای حج از ناوگان ایرلاین دیگری استفاده خواهد شد، اظهار داشت: ایرلاین‌ها در پروازهای نوروزی هم از توان و پشتیبانی یکدیگر استفاده کردند و این آمادگی وجود دارد که اگر برای پروازهای اروپایی مشکلی ایجاد شد از توان سایر ایرلاین‌ها استفاده شود. 

وی درباره سوخت‌گیری هواپیماهای مورد استفاده در پروازهای حج در عربستان گفت: تلاش داریم از هواپیماهایی استفاده کنیم که نیاز به سوختگیری در عربستان نداشته باشد و با یک سوخت‌گیری در ایران پرواز رفت و برگشت را انجام دهد . 

فرزادی‌پور در پاسخ سوال ایلنا مبنی بر اینکه هواپیماهای ایران ایر در عربستان مشکل تحریم سوختی دارند، تاکید کرد: عربستان برای پروازهای حج ایران تحریم سوختی اعمال نکرده و سالهای گذشته هم این مشکل را نداشتیم. 

 

انتهای پیام/333

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها