آخرین اخبار
۲۹ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
زیردریایی مسلح شوروی راهی برای قاچاق مواد مخدر است
بازدید:۷۶۶۲
صد آنلاین | کارتل های مواد مخدر قدرت فوق‌العاده زیادی دارند و گاهی با دولت‌ ها درگیر می‌شوند. هرچند عجیب ترین برنامه به قاچاق مواد مخدر در کلمبیا با استفاده از زیردریایی مسلح شوروی تعلق دارد.
کد خبر : ۱۳۳۷۰۰

 

تجارت مواد مخدر سود بسیار زیادی دارد. همین نیز سبب شده که کارتل های مواد مخدر در سرتاسر جهان تشکیلات حیرت‌انگیزی را برای خود آماده کرده و مسلح شوند. آنها از روش‌های مختلف برای قاچاق بهره می‌برند تا کسی نتواند آنها را شناسایی کند. گرچه حیرت‌انگیزترین ایده به کارتل های مواد مخدر کلمبیا تعلق دارد. آنها سراغ قاچاق مواد مخدر با زیردریایی ساخت شوروی رفتند.

 

 

 

این روزها در اخبار نظامی شاهد عناوین جذابی چون ساخت سلاح جنگ ستارگان توسط چین هستیم. گرچه همیشه جدیدترین و بهترین سلاح‌ها برای موقعیت‌های مختلف کارایی ندارند. مثلا یک کارتل مواد مخدر نیازهای متفاوتی دارد که ممکن است توسط یک زیردریایی دوران شوروی تامین شود. امروز می‌خواهیم به ماجرای لودویگ تارزان فنبرگ بپردازیم. کسی که داستان عجیب ماجراجویی‌های او در تاریخ ثبت شده است. فنبرگ در سال ۱۹۷۷ در حال رانندگی بود که ناگهان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شد. ماموران گفتند که او را برای مدت سه سال تحت نظر داشته‌اند و از تمام اقدامات او در شوروی از جمله قاچاق هلیکوپتر به آمریکای جنوبی آگاه هستند.

آمریکایی‌ها او را به ۳۰ جرم مختلف متهم کردند؛ اما بیشتر می‌خواستند در رابطه با ماجرای قاچاق مواد مخدر با استفاده از زیردریایی شوروی اطلاعات به‌دست آوردند. آنها تصور می‌کردند که این زیردریایی سفارش کارتل‌ های مواد مخدر کلمبیا بود. فنبرگ تمایل نداشت با پلیس همکاری کند؛ اما چاره‌ای نداشت. میامی در آمریکا برای او سرزمین رویاها بود. فنبرگ در سال ۱۹۹۱ به میامی آمده و کلابی را افتتاح کرده بود.

البته این کلاب تنها یک ویترین بود و در آن مافیای روسیه، گروه‌های مافیایی ایتالیا، قاچاقچیان مواد مخدر کلمبیا و سایر گروه‌های خلافکار جمع می‌شدند. هرچند بیایید ماجرا را از اول شروع کنیم. اینکه لودویگ فنبرگ که بود و چطور توانست به تهیه هلیکوپتر و زیردریایی شوروی برای قاچاق مواد مخدر نزدیک شود.

داستان جاه‌طلبی‌های لودویگ فنبرگ

فنبرگ در اوکراین به‌دنیا آمد؛ اما در همان کودکی به همراه خانواده به اسرائیل نقل مکان کرد. لودویگ تا ۱۸ سالگی در اسرائیل بود و سپس برای ۳ سال در نیروی دریایی این کشور خدمت کرد. پس از آن تصمیم گرفت که به غرب برلین رفته و با اراذل اهل شوروی همکار شود. سال‌های برلین با اخاذی از مردم، آتش شدن خانه‌ها و کلاه‌برداری گذشت. در سال ۱۹۸۹ اوضاع کمی به‌هم ریخت و لودویگ مجبور شد به میامی فرار کند.

او در ابتدا وارد بازار مبلمان و اثاثیه منزل شد؛ اما کمی بعد تصمیم گرفت یک کلاب به‌نام پورکی را راه بیندازد. ان کلاب باعث شد که فنبرگ مجددا وارد شبکه خلافکاران شود. پس از مدتی شخصی به‌نام خوان آلمیدا سراغ فنبرگ آمد. البته در همان روزهای پیشنهاد قاچاق مواد مخدر با زیردریایی ساخت شوروی مطرح نشد.

 

 

آلمیدا دلال فروش ماشین‌های خاص و قایق‌های سریع بود. از آنجایی که این دو مورد علاقه قاچاقچیان کوکائین بودند، آلمیدا افراد زیادی را در این زمینه می‌شناخت. او ارتباط خوبی با کارتل های مواد مخدر در کوبا و آمریکای جنوبی داشت و بارها توانسته بود تجهیزات مورد نیاز این گروه‌ها را تامین کند. گرچه سختگیری‌های زیاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر باعث شده بود که کارتل‌ها سراغ راه‌های جدید بروند. آنها دنبال شخصی بودند که بتواند ارتباطات گسترده‌ای در شوروی داشته باشد.

آلمیدا نیز فنبرگ را معرفی کرد. شاید شما هم تعجب کنید که چطور می‌توان یک زیردریایی مسلح شوروی را برای قاچاق مواد مخدر از کشور خارج کرد. آیا سرویس‌های اطلاعاتی شوروی و افسران ارتش این کشور آنقدر غافل بودند؟ برای درک موضوع باید وضعیت شوروی را نیز در نظر گرفت. بین سقوط دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ و فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ وضعیت به‌شدت عجیب بود.

سفر پابلو اسکوبار به مسکو و خرید هلیکوپتر

شوروی در بحران اقتصادی به‌سر می‌برد و اختلافات داخلی نیز سبب شده بود که به ۱۵ جمهوری مختلف از جمله روسیه تقسیم شود. وضعیت روسیه نیز فاجعه‌بار بود. این کشور به‌شدت بدهکار بود و از نظر اقتصادی سقوطی آزاد را تجربه می‌کرد. حقوق پرسنل ارتش آنقدر عقب افتاده بود که آنها مجبور بودند کامیون‌‌های خود را اجاره دهند. همچنین سربازان در ازای دریافت مقداری از محصول نهایی در زمین‌های کشاورزی کار می‌کردند.

دولت حتی نمی‌توانست قبوض آب و برق ادارات خود را بپردازد. افسران روس زمانی در یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان خدمت می‌کردند؛ اما اکنون از امکانات اولیه نیز محروم بودند. اینجا بود که جرائم سازمان‌یافته شکوفا شد. بسیاری از نیروهای ارتش مایل بودند که تجهیزات و سلاح‌های موجود در انبارها را در ازای دریافت پول بفروشند.

 

 

فنبرگ به‌این نتیجه رسید که اکنون بهترین زمان برای خرید هلیکوپتر و زیردریایی ساخت شوروی برای قاچاق مواد مخدر است. به همین‌خاطر در اوایل دهه ۱۹۹۰ به روسیه سفر کرد. او موفق شد دو هلیکوپتر باربری کاموف- 27 را در روسیه خریداری کند. این هلیکوپتر می‌توانست تا ۵ تن مواد مخدر را با خود حمل کند و برای کارتل ها ایده‌آل بود. فنبرگ می‌خواست با هلیکوپترها از روسیه خارج شود که در لحظه آخر طرف روسی مانع شد.

آنها به فنبرگ گفتند که از رئیس گروه اجازه ترک روسیه را دریافت نکرده است. فنبرگ می‌دانست که به‌زودی خواهد مرد. به همین‌خاطر گفت که از طرف معروف‌ترین قاچاقچی مواد مخدر جهان یعنی پابلو اسکوبار آمده است. در آن زمان خبری از اینترنت و جستجو در بخش تصاویر گوگل نبود. به‌خاطر همین اراذل روسی نمی‌دانستند پابلو اسکوبار چه‌شکلی است. همین نیز باعث شد که فنبرگ آلمیدا را به‌جای اسکوبار به روس‌ها جا بزند.

او با هواپیما وارد فرودگاه مسکو شد و با استقبال گرم خلافکاران روسی مواجه گشت. آلمیدا چند روز مهمان روس‌ها بود و در نهایت با هلیکوپترها به‌سمت کلمبیا پرواز کرد.

خرید زیردریایی شوروی برای قاچاق مواد مخدر از کلمبیا به آمریکا

تا سال‌ها کوکائین از طریق زمین، هوا و دریا توسط کارتل‌های کلمبیا به آمریکا قاچاق می‌شد. گرچه یک مشکل مهم وجود داشت. هلیکوپترها و قایق‌ها پر سروصدا بودند و به‌راحتی دیده می‌شدند. ماشین‌ها نیز ریسک خاص خود را داشتند. در نتیجه ایده قاچاق مواد مخدر با استفاده از زیردریایی های شوروی مطرح شد. یک زیردریایی نظامی کاملا در سکوت حرکت می‌کرد و کسی نمی‌توانست آن را مشاهده کند. همچنین قادر بود در هر سفر میلیون‌ها دلار کوکائین را جابه‌جا کند.

ماجرای قاچاق هلیکوپترها باعث شده بود که فنبرگ و آلمیدا حسابی بین کارتل‌های مواد مخدر معروف شوند. کمی بعد فردی به‌نام یستر به‌آنها نزدیک شد. او اعتماد کامل کارتل های آمریکای جنوبی را داشت و قرار بود ایده قاچاق مواد مخدر با زیردریایی شوروی را عملی کند. در نتیجه فنبرگ و یستر روانه مسکو شدند. آنها در ابتدا می‌خواستند یک زیردریایی از کلاس پیرانا را خریداری کنند.

کلاس پیرانا شامل جدیدترین زیردریایی های شوروی می‌شد و می‌توانست تا حد زیادی پنهان باقی بماند. گرچه سران کارتل تصمیم گرفتند سراغ یک گزینه ارزان‌تر با برد عملیاتی بیشتر بروند. در نتیجه زیردریایی های دیزلی کلاس فاکسترات انتخاب شدند. آنها نسبت به کلاس پیرانا ۹ برابر بزرگتر و دو برابر سریع‌تر بودند. همچنین می‌توانستند تا ۴۰ تن مواد مخدر را برای 17 هزار کیلومتر حمل کنند.

 

 

فنبرگ تصاویری از زیردریایی گرفت و برای سران کارتل ارسال کرد. در نهایت قرارداد استفاده از زیردریایی شوروی برای قاچاق مواد مخدر با قیمت ۳۵ میلیون دلار نهایی شد. همه‌چیز آماده شده بود و فنبرگ نیز با خیال راحت به آمریکا بازگشته بود تا زیردریایی برسد. حتی قرار بود روسیه تعدادی ملوان را نیز همراه زیردریایی بفرستد تا نیروهای کارتل آموزش ببینند.

فنبرگ که از همه‌چیز مطمئن بود، در محافل مختلف از دستاوردهای خود تعریف می‌کرد. همین نیز سبب شد که جاسوسان FBI متوجه ماجرا شوند. آنها وزارت دفاع و نیروهای ناتو را در جریان عجیب‌ترین ایده قاچاق مواد مخدر قرار دادند. در گام بعدی نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر فنبرگ و آلمیدا را دستگیر کرد. یستر که می‌دانست پلیس دیر یا زود سراغ او می‌آید به کارتل پیام داد که برای انتقال زیردریایی به کلمبیا به ۱۰ میلیون دلار دیگر نیاز دارد.

پس از دریافت پول نیز تمام تلاش خود را کرد تا به‌طور کامل ناپدید شود. یستر اکنون در قاره آفریقا حضور دارد؛ اما کسی از موقعیت مکانی دقیق او مطلع نیست. فنبرگ نیز پس از همکاری با مقامات آمریکایی به اسرائیل انتقال داده شد. او سپس به مسکو رفت تا در سرزمین مادری زندگی کند. جالب است بدانید که اقدامات FBI و DEA باعث نشد که ایده استفاده از زیردریایی شوروی برای قاچاق مواد مخدر به فراموشی سپرده شود.

برعکس کارتل‌ها بسیار مشتاق شدند که از زیردریایی برای ماموریت‌های خود بهره ببرند. گرچه آنها اینبار به‌جای روسیه سراغ کشورهای نزدیک خود رفتند. برزیل یک گزینه عالی بود. در نتیجه کارتل‌ها با هزینه‌های بسیار زیاد مهندسان خبره برزیلی را استخدام می‌کردند تا با فراهم کردن زیرساخت مناسب زیردریایی های اختصاصی را برای قاچاق مواد مخدر بسازند. تجارت مواد مخدر بسیار پرسودتر از آن بود که متوقف شود!

منبع : گجت نیوز

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها