۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
خبر خوش برای هواداران ؛ استقلال با توپ وارد شد
بازدید:۵۷۰
صدآنلاین| باخت در دربی هنوز کمرنگ نشده و آتش خشم استقلال همچنان شعله‌ور است، خصوصاً که این ناکامی آبی‌پوشان را به رده سوم جدول تبعید و شانس آن‌ها را برای بالا بردن جام قهرمانی این فصل کم کرد، اما هنوز هم یک میانبر برای رسیدن به عنوان قهرمانی در این فصل باقی است و علاوه بر لیگ، شاگردان ساپینتو فرصت عرض‌اندام در رقابت‌های حذفی کشور را هم دارند و می‌توانند از این طریق نیز بر سکوی قهرمانی بایستند. علاوه بر آن، مصاف با پارس جنوبی بوشهر در یک‌چهارم نهایی جام حذفی فرصت خوبی است برای آرام کردن جو متشنجی که بعد از قبول شکست مقابل پرسپولیس یقه استقلال را گرفته است.
کد خبر : ۱۳۳۵۱

کسب نتیجه در این بازی برای آبی‌پوشان پایتخت اهمیت بسیاری دارد، نه فقط، چون جام حذفی مسیری کوتاه برای کسب عنوان قهرمانی است، بلکه از آن حیث که استقلال همچنان فرصت رویارویی دوباره با پرسپولیس را در این فصل از رقابت‌ها دارد، اگر شاگردان یحیی بتوانند جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کنند. موفقیتی که دستیابی بدان می‌تواند احتمال برگزاری سومین دربی این فصل را مهیا کند، البته به شرط موفقیت شاگردان ساپینتو و یحیی در یک‌چهارم نهایی.

ساپینتو که بیش از هر کسی در پایان صدمین دربی پایتخت شاکی و عصبانی بود، بیشتر از یک روز به شاگردانش استراحت نداد و تمرینات استقلال خیلی زود از سر گرفته شد، آن‌هم به شکلی کاملاً جدی که نشان می‌داد مرد پرتغالی نیمکت آبی‌پوشان قصدی برای دست‌کم گرفتن حریف لیگ یکی خود ندارد، چراکه شگفتی‌سازی توسط تیم‌های لیگ یکی و گاهی حتی لیگ دویی کم در مسابقات جام رخ نداده و بار‌ها و بار‌ها لیگ برتری‌ها برابر حریفانی که هیچ نام و نشانی نداشتند به زانو درآمده‌اند، چراکه این بهترین فرصت برای دیده شدن تیم‌های لیگ یکی و پایین‌تر است و همین مسئله باعث شده رقابت‌های جام حذفی همواره میدانی برای خلق شگفتی‌های فراموش نشدنی باشد. صدالبته که استقلال برای کسب برتری روانه میدان می‌شود، اما آنچه مسلم است اینکه پارس جنوبی جم نیز هدفی جز این ندارد و تمام سعی خود را می‌کند تا با استفاده از امتیاز میزبانی تیم برنده میدان لقب گیرد و این انگیزه و روحیه می‌تواند روز سختی را برای ساپینتو و یارانش رقم بزند. تیمی که به تازگی دربی را با شکست پشت سر گذاشته تا گفته شود شانس کمی نسبت به پرسپولیس و سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی دارد.

روی کاغذ پارس جنوبی جم که با ۹ برد، ۹ مساوی و ۱۰ باخت در رده نهم جدول جا خوش کرده است، نمی‌تواند حریف دست و پاگیری برای آبی‌ئوشان پایتخت باشد، خصوصاً که با ۲۸ گل خورده در ۲۸ بازی و ۲۱ گل زده، نه در خط دفاع حریفی قدر محسوب می‌شود، نه در خط حمله. به همین دلیل بی‌شک سعی می‌کند با ارائه یک بازی فشرده و دفاعی و استفاده از ضدحملات حریف لیگ برتری خود را در بوشهر به زحمت بیندازد. تیمی که اگرچه بهترین خط حمله لیگ را دارد، اما مصدومیت یاماگا کار دست آن داده، به‌طوری‌که بسیاری مصدومیت همین بازیکن را اصلی‌ترین دلیل باخت استقلال برابر پرسپولیس در صدمین دربی می‌دانند!

پارس جنوبی که قصدی برای حضور در این رقابت‌ها نداشت با عبور از سد ایمان سبز شیراز و دریای بابل حالا حریف آبی‌پوشان پایتخت است. تیمی که امید روانخواه، سرمربی پارس سال‌ها پیراهن آن را بر تن داشت، اتفاقی که ایوب چراغی، سرپرست پارس جنوبی جم می‌گوید آن را به فال نیک می‌گیرند: «واقعیت این است که ما از ابتدا قصد داشتیم از جام حذفی انصراف بدهیم، اما وقتی نتایج خوبی گرفتیم و از طرفی در لیگ دسته اول هم با وجود تأمین امکانات و شرایط از کورس صعود به لیگ برتر کنار رفتیم، تصمیم گرفتیم جام حذفی را جدی بگیریم. حالا قرعه برای ما اینطور تعیین کرده که مقابل استقلال قرار بگیریم و ما هم این مسئله را به فال نیک می‌گیریم. سرمربی ما امیدرضا روانخواه سال‌ها بازیکن استقلال بوده و بازیکنانی مثل علی دشتی را داریم که در استقلال توپ زده‌اند. فکر می‌کنم بازی خوبی در جام حذفی شاهد باشیم.»
کار سخت هوادار در غدیر اهواز

در دیگر بازی امروز، هوادار به مصاف استقلال ملاثانی می‌رود. تیمی که حضورش در رقابت‌های این فصل لیگ دسته یک با حاشیه و جنجال‌های فراوانی همراه بود. هدایت ملاثانی را عزیز فریسات به عهده دارد، اما نکته جالب توجه در خصوص این تیم، شرایط بازیکنان است که اکثراً دوشغله هستند و فوتبال شغل اصلی آن‌ها نیست که اگر بود بی‌شک این تیم خیلی قبل‌تر به دلیل مشکلات مالی از هم پاشیده می‌شد. در ترکیب این تیم به غیر از امین مروانی که دستفروشی می‌کند؛ راننده تاکسی، کنافکار و بنا هم دیده می‌شود، درست مثل فوتبالیست‌های دهه ۸۰ که از طریق شغلی دیگر برای خانواده امرارمعاش می‌کردند و در کنار مشاغلی که داشتند فوتبال هم بازی می‌کردند.

ملاثانی که با عبور از آرمان‌گهر و مس کرمان به یک‌چهارم نهایی راه یافته، دو بازی اخیر خود در لیگ را هم با برد پشت سر گذاشته تا با روحیه و انگیزه قابل توجهی برابر شاگردان ساکت الهامی به میدان برود. هواداری که بعد از باخت سنگین و پرحرف و حدیث مقابل استقلال، گل‌گهر را متوقف کرد، حالا باید دید برابر ملاثانی چه نمایشی ارائه می‌دهد.

 
اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها